Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '07

 
Kategori
Anılar
 

Kaya adaya yüzmek

Her insan bir gün Robinson kruzo gibi yaşamak ister kırlara açılıp, doğayla başbaşa kaldık mı kendimizi adı geçen insan sanır, O gibi yaşamaya başlarız. Adrenalin tutkusunu bir kez tadan ondan vazgeçmez . Hayatımız boyunca yaşayacağımız macera sayısının artmasını duygularımızın coşmasını isteriz. Yoğun iş temposu, geçim koşullarının zorluğu, toplum yaşamının getirdiği koşullara uyum, günümüz insanını yorar, canından bezdirir. Bu yoğun tempodan kurtulmak yıl boyu biriken streslerimizi telore etmek için yılın belli zamanlarında tatil yaparız.Her insanın tatil anlayışı farklı olsada; Genellikle doğa, deniz, orman tercih edilir.Buralarda tatil yapılır. Benim tatil tercihim tamamen doğal bir ortamda ilkel yaşamaktan yanadır.Dört duvar arasında asla olmak istemem.

Dağda yürümeliyim, ormandan odun toplamalıyım, denizde yüzüp, balık tutmalıyım Bu nedenle yıllarca tatilimi bu şekilde yaptım, bu özelliklere sahip yerlere gittim. Buradaki dostlar, arkadaşlarda benim gibi düşünen insanlardı. İsminin hala ne olduğunu bilmediğim, Iskaroz diye lakabı olan bir arkadaşım oldu. Iskaroz doğuştan denizci. İliklerine kadar macera adamı. Denize sabah girsin, isterse akşama kadar denizde kalır öyle çıkar. Bu arada ıskaroz’dan deniz canlılarının adlarını, balık tutmasını, ormandan toplanan odunların sırtta nasıl taşınacağını öğrendim. Iskaroz bu boş durmak yok hergün yeni bir macera türetiyor. Birlikte yaşıyoruz bu maceraları

Yine Iskaroz iş başında uzakta bir koy var oraya balık tutmaya gitmek istiyor. Kabul ettim. Ertesi güne hazırlıklarımızı yaptık. Güneş doğmadan yola çıktık. Önce ormanın içinden yürüdük. Koya yaklaştık ama her yer sarp kayalık. Dağcı olsa kıyıya zor iner. Benim reh-berim Iskaroz o ne derse ben uyarım. Etrafı iyice inceledi. Dik, vadi biçimli, taş ve toprağı gevşek bir yeri gözüne kestirdi. Adımlarımızı atar atmaz taş, toprak ne varsa başladı kaymaya, Gidiyoruz, Aşağısı uçurum. Düşersek sağlam bir parçamızın kalmayacağı kesin. Tuttuğumuz ne varsa hareket ediyor bizimle birlikte kayıyor. Küçük bir kaya ilişti elime. Yerinde kaldı beni tuttu. Derin bir nefes aldım. Uçuruma yarım metre kala durmuştum. Aşağıya bakmak bile ürpertiyor insanı. Iskaroz benden tecrübeli oda durdu. Şimdi sorun geriye nasıl çıkacağız diye düşünürken Aşağıya inmenin artık daha kolay olacağını. Dönüşün olanaksız olduğunu belirtti Uzunca bir plandan sonra inişi gerçekleştirdik. Dönüşte başka bir yol bulmaya karar verdik.

Kıyıda balık avına başlayacağız. Iskaroz yeni macera peşinde. Mübareğin kafası macera dendimi saat gibi çalışıyor. Elli ila yetmişbeş metre uzakta üzeri düz küçük bir kaya ada var. Oraya çıkarsak çok balık tutacağımızı belirtiyor. Zaten korkudan dilim tutulmuş, birde o adaya asla yüzemem. Fikrini kabul etmiyorum. O kadar mesafeyi yüzemeyeceğimi, iyi bir yüzücü olmadığımı belirtiyorum ama nafile ısrarından vazgeçmiyor. Bende senle beraber yüzerim bir şey olursa ben sana yardım ederim diye bana güven veriyor. Sonunda ikna etti. Cesaretimi toplamaya çalışıyorum. Nereye bastığımın farkında değilim. Gözüm hep adaya takılmış. Kıyıda her yer deniz kestanesi. İki ayağımla birlikte bunlara basınca şiddetli bir acı. Attım kendimi denize, Yüzüyorum. Yılların yüzücüsü peşimden yetişemiyor. Nefes bile almadan kulaç atıyorum. Adaya vardım arkamdam ıskaroz geldi. Yahu arkadaşım sen ne yüzücüymüşsün seni yakalamak mümkün olmadı. Ah ıskaroz sen korku nedir bilirmisin adamı yüzme şampiyonu bile yapar. Adadayız ama benim kafamda dönüş korkusu başladı. Zaten her tarafım heyecandan tir, tir, titriyor. Al sana birde dönüş korkusu. Ben balıktanda vaz geçtim, avdan da. Adadan kıyıya nasıl yüzeceğim? O uçurumdan nasıl çıkacağım. Bunlarla meşgul kafam.. Neyseki korktuğum başıma gelmedi. Karaya da yüzdüm. Iskarozun Planı sayesinde başka bir yol bularak uçurumuda kazasız çıktık. Orman kampına, çadırımıza karanlıkta dönebildik Adrenalin tutkunlarına tavsiye hemen bir Iskaroz bulun. Günün her saati macera yaşayın.

 
Toplam blog
: 15
: 6091
Kayıt tarihi
: 10.07.07
 
 

Emekli coğrafya öğretmeniyim. Ülkemin sorunlarına duyarlıyım. Haksızlığa, adaletsizliğe, soygun ve v..