Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '07

 
Kategori
Restoranlar
Okunma Sayısı
432
 

Kaybedenler ve kazanlar

Bir grup restaurant ve bar en iyi olma yarışında gidiyorlar... Küçük cafe işletmeciliğinden zincir işletmeler haline gelen bu mekanların, yaptıkları atılım ve değişikliklerini hayranlıkla izliyorum. “Yeniliğin” Başarının altın kuralı olduğunun en büyük ispatı, işte bu işletmelerdir. En lezzetli yemekler, en iyi hizmet, en trend mekan dekorasyonu..... Öte yandan, bir grup restaurant ve barlar ise; gün be gün yenilen dekorasyonuna rağmen, boş masalarla etrafı seyre dursun. Nihayetinde de kepekleri indirip başka bir isim altında yeniden şansını deniyor.Her iki durumunda da; yinde herkesin ama öyle, ama böyle bir müşterisi olduğu aşikar. 

Lakin yine de; benim hep yinelediğim, ama hep göz ardı edilen, bence çok da önemli bir husus var ki oda şu kılık kıyafet mevzusu. İyi bir dekarosyon, masanın üzerine dizilen iki tabak, verilen siparişin masaya iliştirmenin yetersiz kaldığı bir dönemde, rekabet etmeye çalışıyor işletmeler. Ve yine pek çoğu ;her nedense, garson giysilerine yapılan yatırımın geri dönüşümsüz olarak görüyor. Baştan savma en ucuz giysiyi yapan firmaya verilen ihalenin sonucu aşikar. Ama, henüz Türkiye’de hizmet sektörünün dış görünüşle bağlantısı tam olarak oturmadığı için gereken önem gösterilemiyor. Oysa yapılan tüm araştırmalar, tanımadığımız bir ortama girdiğimiz de , karşımızdaki kişinin bizim ile ilgili ilk izlenimi on saniye içinde vermiş olduğunu ve bunun yaşam boyu takip ettiğini gösteriyor.Çocukluğumuzda ki iyi işletme olmanın altın kuralı olan; eli önünde başı eğik bir tebessümle hoşgeldin servisleri çok gerilerde kaldı artık . Şimdilerde; son moda tabaklar da sunulan, ağızda dağılan yemekler, işli naif bardaklar da içilen şaraplar, kendine güveni olan başı dik, her müşteriye aynı özeni gösteren şef garsonlar ve temiz/pak özenle tek bir çizgide giyinmiş garsonların hizmet ettiği işlemeler sadece bir numara olabiliyor. Gerisi sadece karnını doyurduğun, geçerken yolunun üzerine çıkmış ve hadi şurda bir kahve içelim dediğin, çıktığında bir daha asla hatırlayamadığın işletmeler olarak ayakta kalmaya çalışıyorlar maalesef. 

Başarılı işletmelerin müşterilerine olduğu kadar iç müşterileri olan personeline de bir nevi hizmet ettiğinin altını çizmek istiyorum. Netice de onlar müşterilerine hizmet sunanlara doğru yaklaşımı sunup, her garson yada personelinin kendi yakınını karşılar gibi müşterilerine servis etmesinii sağlıyorlar. İnci gibi görüntüye sahip çalışanların, ruh hallleri doğal olarak hizmet kalitesine yansıyor ve sonuç; ortada. 

Ben buradan tüm işletmelere; güçlü ancak ihmal edilmiş bir araç olan şu kılık kıyafet mevzusunu pas geçmeyin diyorum. 

 

Selda Eruzun 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 24
Toplam yorum
: 12
Toplam mesaj
: 15
Ort. okunma sayısı
: 583
Kayıt tarihi
: 08.01.07
 
 

Tekstilci anne, ilaç sektöründe yönetici olan babasının küçük şımarık kızları olarak Şişli'de hay..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster