Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Kayınvalideye hitap...

Kayınvalideye hitap...
 

Kendimi suçlu hissediyorum... Neden mi?

Üzerinize afiyet yaklaşık 7 aydır nişanlıyım ve bu evreleri geçiren büyüklerimiz bilirler birçok beklenmedik sıkıntı yaşanır, Allah’tan biz öyle ciddi sorunlar yaşamadık ama yinede stresli geçiyor bu dönem.

Böyle bir yola girince hiç sorun teşkil etmeyeceğini düşündüğüm bir durum çıktı ortaya. Ben nişanlımın ailesine nasıl hitap edeceğim?

Malum bizim Türk kültürünün gereği olarak eş kabul ettiğin kişinin ailesini kendi ailen kabul edip onun annesine anne babasına baba denir. Diğer ülkelerde nasıldır açıkçası bilmiyorum ama en azından Avrupa ve Amerika’da böyle bir durumun olmadığını düşünüyorum, çünkü dizi yada filimlerinde pek görmüyoruz, gerçi herifçioğulları kendi öz ana babalarına da isimleriyle hitap ediyorlar ya.. neyse o mevzuya hiç girmeyelim.

Şimdi sorarım sizlere 30 yaşında bir adamın cort diye ikinci bir annesi babası olabilir mi, yani biri çıkıp ben senin annenim evladım dese herhalde 2 yıl terapi görürüz. Fakat biz daha da ileriye gidip hiç tanımadığımız insanlara siz benim annemsiniz yada babamsınız diyoruz... Burada bir gariplik yok mu? Hayır işin ilginç tarafı karşı tarafta kum saatini ters çevirip bakalım ne zaman bana anne diyecek diye bekliyor olması, tabii sadece o bakmıyor eşiniz de bakıyor ve siz karşılarında soğuk terler dökerken kum saatinin donması için dua ediyorsunuz.

Birde olayın öbür boyutu var.

Hadi bir aksilik oldu ayrıldık diyelim ben şimdi kim için ağlayacağım? Eşime mi ağlayayım yoksa Anne Babamı kaybettim diye onlara mı ağlayayım? Ayrıca bu durumda öz anne ve babam hayattayken ikinci derecede öksüz ve yetim sayılır mıyım? İşi daha da abartıyorum diyelim ki üç dört kez evlenip yada nişanlanıp ayrıldık, yahu elini sallasan bir anneye babaya çarpacak, yav insana sormazlar mı sen anne baba fetişisti misin birader?

Ama bu konuda sorunu olan arkadaşlara şunu rahatlıkla söyleyebilirim hiç sıkıntı yapmasınlar kendilerine çünkü bir akşam ansızın kendiliğinde çıkıveriyor siz bile anlamıyorsunuz... Ondan sonrada üstüne birde “cim” ekliyorsunuz ki kaymaklı ekmek kadayıf tadında, yemesine doyum olmuyor, üstelik 30 yıldır kendi anne-babanızdan o “cim” ekini mahrum etmişliğinizin verdiği pişkinlik de bir bardak su gibi iniyor miğdenize.

Tabii burada en önemli sorun iki ailenin olduğu aynı ortamda mümkün olduğu kadar konuşmamak ve olay mahalinden uzamak yoksa o ''cim'' ekini duyan kendi anneniz aniden ''cin'' çarpmış gibi irkilir ki o zamanda ayıkla pirincin taşını, hele baba ''cım'' ayrı bir infial yaratır... çünkü bizim peder bey ''ulan yıllardır bana vaftizci muamelesi yaptın, camiye giderken arkamdan'' peder bey'' nerede diye beni dinden çıkarttın, şimdi neler duyuyorum'' diye zannımca etlerimi ''cım''bızla yolar.

Fazla uzatmayayım Allah kolaylık versin hepimize diyeceğim, bu geçiş sürecini hayırlısıyla atlatacağız inşallah. Anneciğimin, annemin, babacığımın ve babamın ellerinden öperim (“cim” ler kendi öz anne ve babam içindirJonları çok seviyorum, nişanlımın ailesini de samimimi olarak seviyor ve sayıyorum Allah sağlık sıhhat ve uzun ömürler versin.

 
Toplam blog
: 21
: 1643
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

İnsan ilişikileri, doğa, çevre, kent yaşamı, siyaset ve güncel konular hakkında okumayı ve çalışm..