Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '16

 
Kategori
Güncel
 

Kayıp dünyalardayız

Kayıp dünyalardayız
 

Penguenler kadar olamuyoruz


Bugünlerde şöyle etrafıma bakıyorum

Çoğumuz yolunu şaşırmış görünüyor gözüme

Kimisi işini kaybetmiş

Kimisi eşini kaybetmiş

Kimisi hem işini hem eşini kaybetmiş

Dövünüyor öylece

Elleri böğrüne, böğrüne giderek

Hele öyleleri var ki

Meslekleri çalınmış ellerinden

Demişler ki ona

Sen bundan sonra başka iş ara kendine

Öğretmenmişsin

Bundan sonra havada görürsün öğretmenliği

Polismişsin

Bundan sonra havada görürsün polisliği

Hâkimmişsin  

Bundan sonra havada görürsün hâkimliği

Doktormuşsun

Bundan sonra havada görürsün doktorluğu

Avukatmışsın

Bundan sonra havada görürsün avukatlığı

Subaymışsın

Bundan sonra havada görürsün subaylığı

Daha niceleri var böyle

Ailesi var çocukları var evde

Bir de  kiralık evde adam

Kimisinin çocukları var okuyan

Ne yapacak bu insanlar bundan sonra

Delirmekten başka

Ha sorarım size

Zor değil mi gerçekten

Yüreklerim parçalanıyor düşündükçe

Söyleniyorum kendi kendime

Suçluyu suçsuzu ayır devletim diye

Söyleyecek bir söz bulamıyorum başkaca

Elimde F. Nietzsche’nin “Yaşam” adlı şiiri var

Gelin

Bu değerli “Alman şair ve düşünürü” okuyalım şöyle

Hem de defalarca

Ve de düşünelim üzerinde saatlerce

Gelelim kendimize

İnsan olalım tam anlamıyla

Özellikle de siyaset yapanlarımıza bu sözüm

Buyurun:

 “YAŞAM

 Gidene kal demeyeceksin

Gidene kal demek zavallılara

Kalana git demek terbiyesizlere

Dönmeyene dön demek acizlere

Hak edene git demek asillere yaraşır

Hiç kimseye

Hak ettiğinden fazla değer verme

Yoksa değersiz hep sen olursun

Düşün kim üzebilir seni senden başka

Kim doldurabilir içindeki boşluğu

Sen istemezsen

Kim mutlu edebilir seni

Sen hazır değilsen

Kim yıkar yıpratır

Sen izin vermezsen

Kim sever seni

Sen kendini sevmezsen

Her şey sende başlar

Sende biter

Yeter ki yürekli ol

Tükenme tüketme tükettirme

İçindeki yaşam sevgisini

Ya çare sizsiniz ya da çaresizsiniz.

Öyle bir hayat yaşadım ki

Cenneti de gördüm cehennemi de

Öyle bir aşk yaşadım ki

Tutkuyu da gördüm pes etmeyi de

Bazıları seyrederken hayatı en önden

Kendimi bir sahnede buldum oynadım

Öyle bir rol vermişlerdi ki

Okudum

Okudum

Anlayamadım

Kendi kendime konuştum bazen evimde

Hem kızdım hem güldüm halime

Sonra dedim ki söz ver kendine

Denizleri seviyorsan

Dalgaları da seveceksin

Sevilmek istiyorsan

Önce sevmeyi bileceksin

Uçmayı biliyorsan

Düşmeyi de bileceksin

Korkarak yaşıyorsan

Yalnızca hayatı seyredeceksin

Öyle hayat yaşadım ki

Son yolculukları erken tanıdım

Öyle değerliymiş ki zaman

Hep acele etmem bundan

Anladım

F. NIETSZCHE (1844-1900)

Saygılarımı sunuyorum efendim

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..