Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '13

 
Kategori
Mizah
 

Kayıt- Madalyonun öteki yüzü

- Kayıt için bilgi almaya gelmiştik.
- Ön kaydınız vardı di mi?
- Nasıl?
- Yani çocuğunuzun doğduğu yıl bize isminizi yazdırmış olmanız gerekliydi. Malesef önümüzdeki 4 yıl için kontenjanımız dolu.
- Hmmm. Biz düşünemedik onu. Zaten 2,5 yaşında şu anda.
- Ben ilkokul için bilgilerinizi alayım, olmaz ya bir boşalma olursa sizi 15. yedek olarak yazalım.
- Şey peki. Ne gerekiyor?
- Şimdi biz bir ön görüşme yapacağız. çocuk burada değil mi? Sonra rehberlik servisimiz ve sınıf öğretmeni onu çapraz sorgulamaya alacak, son olarak da topluluk içindeki davranışlarını incelemek üzere onu gözlem sınıfında değerlendireceğiz. Orada PDS sistemimize göre, ekip çalışmasına yatkınlık, liderlik vasıfları, gruba uyum, haklarını savunma gibi başlıklarda çocuğunuza puan verilecek. Tüm bu üç aşamayı geçmesi halinde onu yedeklere yazabiliriz.
- PDS?
- Performans Değerlendirme Sistemi. Biliyorsunuz biz Montessorri, High Scope, PiVayPi (Primary Years Programme) ve Gems metodlarının en güzel yanlarını alarak BYOM (BiVayOEm) diye bir yöntem geliştirdik. Patenti bize ait bu sistemin bel kemiklerinden biri de PDS’miz.Bu sistem sayesinde SBS’de ve ÖSS’de %100 başarı garanti. Zaten bu kapıdan giren çocuk, üniversiteden mezun olana kadar kurumlarımızda eğitim görebiliyor. Hatta üniversite biterken holding şirketlerimizde işlerini bile garantiliyoruz diyebilirim.
- Bi Vay O Em anladım. Uluslararası tanınan  bir sistem herhalde. Açılımı Build Your Own Method filan mı? Öyle bir şey duymuştum çocuğa özel eğitim; çoklu zeka yöntemi gibi.
- Evet yaklaştınız, Biz Yaptık Oldu Metodu diyebiliriz. Artık mülakata başlasak mı? Evet yavrucuğum söyle bakalım bunca aday varken seni neden tercih edelim?
- Balon. Mavi balon.
- En sevmediğin özelliğin?
- Anne gidelimmmm. Balon al bana. Mavi balon.
- Biz gidelim çocuk sıkıldı.
- Üzgünüm bu aşamada mülakata gelen çocukların en kötü ihtimalle 25. soruya gelmeleri lazımdı. Sizden önce çıkan çocuk DNA’nın açılımını, insanda kaç çift kromozom olduğunu sular seller gibi anlattı, İstiklal Marşı’nın 10 kıtasını ezbere okudu, hatta bir kıta da kendinden eklemiş. Bu şartlar altında biz çocuğunuza faydalı olamayacağız!
-Ha sorun onda değil sizde yani.
-Efendim?
-Zzzzt Erenköy

 
Toplam blog
: 17
: 273
Kayıt tarihi
: 09.08.12
 
 

Ben kimim? Orhan Veli ne demiş kendini anlatan şiirninde: "Evvela adamım, yani sirk hayvanı f..