Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Temmuz '11

 
Kategori
Eğitim
 

Kayıt parası, memleket yarası…

Kayıt parası, memleket yarası…
 

Son birkaç gündür “Okul kantinlerinde satılan gıdaya denetim geliyor.” haberi ulusal medyada öne çıkmış durumda.

Kantinlerin denetimi her yönüyle faydalı ve desteklenmesi gereken bir girişimdir. Ancak okullardaki sıkıntılar sadece bununla sınırlı değildir.

Çözüm bekleyen yığınla sorun vardır. Başta kangren olmuş ve kayıt dönemlerinde sıkça gündeme gelen okullardaki “kayıt parası” sıkıntısı;

Bakanlığın “alınmayacak” açıklamasına rağmen, her yıl kayıt dönemlerinde, bu konuda velilerden feryatlar yükselir…

Konu üzerine yaşadığım örnek bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum:

Geçen yıl komşumuzun çocuğunu, babasıyla birlikte mahallemizdeki okulun ana sınıfına yazdırmıştık.

Evvel gün sokakta rastladığım o komşuma, çocuğunun durumunu sordum.

”Hayırlısıyla bu yıl aynı okulda birinci sınıfa devam edecek.” dedi. Devamla “fakat” diyerek, lafı geveledi.

“Fakatı ne?” diye üstelendiğimde; “Sayın hocam dün çocuğumun okuluna gittik. Tercihen bir sınıfa yazdırmak istedik.”

Maalesef, okul yöneticileri “Öğretmen tercihi yapmanız halinde, 150 TL’yi okulun banka hesabına yatırmanız gerekir.” dediler.

Öğrenci velisinin anlattıklarını abartılı bulduğumdan, gerçeği öğrenmek ve kayıt yaptırmak üzere aynı gün birlikte, sözü edilen okula gittik.

Önce Md. Baş Yardımcısı ile görüştük. Kendisine ücret ödemeden kayıt yaptırmak istediğimizi söyledik.

Cevabı: “Hem öğretmen tercih eder, hem de 150 TL kayıt ücretini vermek istemezseniz, o zaman Müdür Bey’le görüşün.” sözleri oldu.

Söyleneni yaptık. Okul Müdürü’nün yanına gittik. Durumu ona da izah ederek, kayıt isteğimizi tekrarladık.

Müdür, veliye hitaben “Madem hocamı da getirmişsiniz, siz 100 TL yatırın. 50 TL hocam için ikramımız olsun” dedi.

Müdür’ün sarf ettiği o saçma sapan ifadeler beni şok etti. O nedenle bir süre hiç konuşmadan, karşılıklı bakıştık.

Sonra kendimi toparladım. “Müdür Bey! Bana 50 TL fiyat biçtiğiniz için teşekkür ederim.” diyerek, kalktık. Geriye bakmadan, oradan ayrıldık.

Yolda gelirken, kendi kendime uygulamayı değerlendirdim: Bu şekilde veliden alınacak üç-beş kuruş belki okulun ufak, tefek ihtiyaçlarını giderecektir.

Ancak bunun yanında farkında olmadan, hem öğretmen, hem öğrenci, hem de veli rencide ediliyordu. Dahası riskli ve yasal olmayan bir uygulama...

Anlayacağınız “kayıt parası, olmuş memleket yarası.” Buna rağmen okullarda yöneticilerin uygulamada ısrarcı olmalarına anlam vermek mümkün değil!

Umarım ildeki eğitim kurumlarının üst düzey yetkilisi de yapılan yanlışın farkında olur ve bu uygulamayı bir an önce sonlandırır.

Öbür türlü olup-bitenler eğitim kurumlarını güven kaybına uğrattığı gibi, kayıt yaptırmak isten yoksul velileri de rencide etmektedir. 

 
Toplam blog
: 251
: 447
Kayıt tarihi
: 29.12.07
 
 

Emekli; Öğretmen, Yönetici ..