Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '11

 
Kategori
Güncel
 

Kaykay...

Kaykay...
 

Küçük ithalatçılar...


İthalat… 

Dış ticaret açığı sıfırlanacak. 

Öncelikle bu yazıyı yurtdışından alışveriş yapanların dikkatle okumasını öneririm. Sakın biz ithalatçı mıyız, alt tarafı üç kuruşluk eşya alıyoruz diye düşünmesinler. 

Hükümet kısa süre önce dış ticaret açığına çözüm bulmuş haberimiz yok. 

Arkadaşımın çocukları kaykay hastası. Tüm eğlenceleri (buraya bir parantez açtım ama altta parantezi dolduracağım) kaykaylarıyla vakit geçirmek. 

Karne alınca topladıkları harçlıkları denkleştirip birer tane ( toplamı 2 adettir) kaykay almak istemiş. 

Detayını bilmiyorum ama, bu kaykayın yurt dışında özel siparişlisi makbulmüş(!) 

13-15 yaşında çocuk ne de olsa özenmiş. 

Ailesini ikna edip, internetten 2 adet kaykay sipariş etmiş. 

Toplam 237 dolar 80 sent. 

Kaykaylar gümrükte takılmış. Gelen yazıya göre 200 Doların üzerindeki eşyalar gümrüğe tabi imiş. 

Gümrüğü aradıklarında ne(ler) yapmaları gerektiğini öğrenmişler. 

Yapılacak işlemler, ithalatçının yapması gereken işlemler. 

Maliyeti 500 Dolar civarı. 

Yani mal 237 dolar, gümrüğü 500 Dolar. 

Hayaldi gerçek oldu deyip, gülmekten başka bir şey yapamıyorum. 

Hem siz de gülesiniz, hem de “ağlanacak halimize gülüyoruz” duruma düşmeyesiniz diye paylaşmak istedim. 

Parantezin konusu: Bir önceki yazımda İzmir Belediyesine yazı uzadı diye yazamamıştım. Bu çocuklar kaykaylarıyla eğlenmek için Karşıyaka’ya gitmek zorunda kalıyor. Çünkü Göztepe'deki kafeteryaların önündeki ÇİM alanlara beton döken İzmir belediyesi, sanıyorum elinde beton kalmadığından üç kuruşluk bir kaykay sahası yapamadı bu güne kadar. 

 
Toplam blog
: 34
: 409
Kayıt tarihi
: 24.12.08
 
 

1969 doğumluyum, Psikologum. Tüm canlıları seviyorum. Yaşamın daha güzel olması gerektiğini düşünüyo..