Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '07

 
Kategori
Haber
 

Kaymakamdan ağaç katliamı

Kaymakamdan ağaç katliamı
 

KAYMAKAM 50 YILLIK AĞAÇLARI KESTİRDİ

Sabah Gazetesinin arka sayfasında, sağ alt köşede gördüm bu haberi. Haberin tümü, iki fotoğraf eşliğinde verilmiş.

Haberi okuyunca 1990 yılı Mart ayını anımsadım. O tarihte Şabanözü Belediyesi Meclis Üyesiyim. Belediye Meclisi’ne bir önerge vererek; ‘evlenen her çifte birer ağaç dikme zorunluluğu’ getiren kararın alınmasını sağladım. Bu meclis kararı basında yer alınca TRT televizyonunda ismini anımsayamayacağım bir sabah kuşağı proğramında sunucu Mehpare Çelik tarafından ekrana taşındı. Sanıyorum o güne kadar hiçbir belediye ya da başka bir kurumun bu yönde bir kararı ya olmadı ya da basına yansımadı. Benim usumda ilk karar olduğu şeklinde.

TRT televizyonunda bu proğrama katılan o günkü Belediye Başkanımız Ahmet Alpay gerekçeyi ve amacımızı iyi bir şekilde anlatarak; ağaçlandırılan alanla ilçeyi sanayi bölgesi ilan ettiğimiz alandan ayıracak bir tampon bölge olarak düşündüğümüzü belirtti.

Proğram daha sonra yatırımcıların dikkatini çekti ve şirin ilçemiz sanayileşmenin kapısını aralamış oldu.

O yıl 150 işçi kapasiteli bir elektrikli ev aletleri fabrikasıyla başlayan bu süreç, şimdi ilçede işsizlik sorununu ortadan kaldırmış durumda.

Farklı bir bakış açısıyla başlayan bu ağaç dikme kararı, şu an çok başarılı yürümese bile, o yerleşim birimine en az 5 önemli fabrika taşımış durumda.

Şimdi bu ağaçlandırma girişimi ve kampanyasıyla varılan sonuçla, Kumru İlçesi Kaymakamı Özgür Körükçü’nün son icraatını kıyaslama olanağı bulmuş oldum, yıllar sonra.

Kumruluların; "Kaymakamımız ağaçları koruması gerekirken, kendi bahçesindeki ağaçları kestirdi" şeklindeki tepkilere ve konuya ilişkin sorulara da gayet pişkin yanıt vermiş:

"Başka işiniz yok mu sizin? Orman’dan izin alıp kestim"

sabah gazetesi 25.06.2007

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..