Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '07

 
Kategori
Aile
 

Kaynanayı ne yapmalı?

Kaynanayı  ne yapmalı?
 

Genç kızlığa adım attıktan sonra hep hayalimde ilerde eşim olacak kişinin nerede ne yaptığını düşünür hülyalara dalardım.

Nasıl biri idi ailesi, işi gücü, görüntüsü hepsini düşünmek hoş bir duygu veriyordu bana.
Hayaller pembedir hep ya kayınvalidemi bile düşünürdüm. Eşim olacak muhteremin, muhterem annesi ile iyi geçineceğimi düşünürdüm. Etrafında kayınvalidesi için olumsuz konuşanları içten içe ayıplardım.

Dediğim gibi de oldu sanırım. Gerçi iki numaralı gelindim eve gelen (yahu ben hep ikinci mi olacağım doğduğumda birinciliği ablama kaptırmıştım, gelin oldum ikinci gelindim, oğlumun iki annesi idim babaannesini benden daha çok gördüğü için kaçırmıştım birinciliği).

Kaynanam birinci gelinin de yapamadığı kaynanalığı bende test etme fırsatı buldu. Bende yuvadan yeni çıkmış gözleri açılmadık sığırcık yavrusu; pembe düşlerimde her dem pembe. Tam dişine göre bir gelindim. Öyle görmüşüz anadan atadan, büyüklere sevgi ve saygı onlar ne derse haksız bile olsa sesini yükseltmeden saygını yitirmeden hakkını arayacaksın.

Öyle köyden de gelmemiştim az buçukta mürekkep yalamışız ama cancağızım hayaller pembe ve halen anormal bulduğum sonsuz hoşgörüm nedeniyle sessizliğe bürünüp olumsuzluklarda “kör şeytanlarından bulsun” derdim en fazla o da çok canım yandığın da.

Yine de şeker kadındı Hatice hanım; Yunanistan’dan Türkiye’ye gelmişlerdi çok uzun zaman önce bembeyaz teni masmavi gözleri ve onun deyimi ile pelte gibi kadındı.

Hep destek oldu bana ayrılık sonrası bile. “Alide “ der (hiç Halide diyemedi) ağzından bir tane daha ben çıkardım.

Ve şimdi benimde bir gelin kızım oluyor. Bakalım ben nasıl bir kaynana olacağım. Kayınvalidelere yakılan o türküler şarkılar artık benim içinde geçerli.

Diş tedavisini bile erteledim. Hani bir türküde şöyle diyor;

Çarşıdan aldım lahana
Kıydım koydum kazana
Hiç ömrümde görmedim
Böyle cadı kaynana

Ala sana hedik kaynana
Dişleri gedik kaynana
Oğlun çerez getirmiş
Sensiz yedik kaynana

E sevgili dişçim dedim kendime dişleri gedik kaynana dedirtmem ben. Ne oluyor bana aman tanrım kaynana oluyorum…şimdi kaynana sonra babaanne…Hepside pek güzel yahu. Şikayet ettiğime bakmayın. Yaşanası duygular hepside desem de bir burukluk var içimde a dostlar. Buruk bir hüzün. Evlatların mürüvvetini görmek daha ayrı bir keyif; birde torun gelirseeee breh brehh değmeyin keyfime. Sevgi ile kalın efendim.

Hep şarkı türkü isteriz ya sevdiklerimiz için benim de geçte olsa Hatice hanım için seçtiklerim:P

"sini sini şekerim
üstüne bal dökerim
kaynanamın kahrını
oğlu için çekerim

kaynananın hırkası
iğne tutmaz yakası
akıllı dur kaynana
yersin gelin sopası

kazandaki iç bakla
mevlam yarimi sakla
azrail gelir isen
önce kaynanamı yokla

Bir sonra ki yazımda da kayınvalideden gelinine maniler yollayacağım efendim.

Resim;http://www.towntopics.com/jun0105/cinema.jpg





 
Toplam blog
: 292
: 1094
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Yazmaktan hoşlanan... Kelimeleri renklendiren bir sihirbazım ben.. Bodrum'da yaşamaktayım.. Sev..