Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '10

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Kaynarı denediniz mi?

Kaynarı denediniz mi?
 

internetten alıntıdır


Kaynar adlı bir içecek içtiniz mi hiç? Diğer adını yazarsam hemen hatırlayacaksınız ; loğusa şerbeti...

Ben hep ismini duyardım ama şahsen tadına hiç bakmamıştım doğrusu, ta ki Adana'lı arkadaşım tattırana dek...

Soğuk ve yağmurlu bir kış gününde, evde işe yaramaz bir şekilde otururken, arkadaşımın telefonuyla irkildim. Telefondaki ses; "gel, kaynar içelim" diyordu. Bir an durakladım, hey Allah'ım nedir bu kaynar diye bir saniye kendime sorduktan sonra, "tamam" dedim arkadaşıma...

Eve girdiğimde, etrafı inanılmaz bir tarçın kokusu kaplamıştı. Tarçın da benim en favori baharatlarımdandır. Koku beni adeta kendine hapsetti, beyin dalgalarımın titreşim seviyeleri yükseldi...

Biraz sohbetten sonra, arkadaşım o inanılmaz içeceği getirdi. Nasıl anlatmalıyım ki size; bilemiyorum... Beyaz fincanın içinde, kan kırmızı rengiyle büyüleyici bir görüntü... Üzeri dövülmüş ceviz ile kaplı... Bir yudum aldıktan sonra; "işte benim içeceğim" dedim... Çünkü en sevdiğim tatlar vardı içerisinde...

Şimdi sizlerle çok kolay ve çok lezzetli bu içeceğin nasıl yapıldığını paylaşacağım;

Bir tencere göz kararı suya, yine damak tadınıza göre şeker atıyorsunuz. Oluşan şekerli suya; iki-üç tane kabuk tarçın, isteğe göre karanfil, iki-üç tane de kök zencefil atıyorsunuz ve hepsini, şeker eriyene kadar kaynatıyorsunuz ama buradaki püf noktası; çok fazla kaynamayacak olması yani şerbet kıvamında olmayacak... Bir kepçe yardımıyla bardaklara koyduktan sonra; üzerini kaplayacak şekilde dövülmüş ceviz atın ve afiyet olsun...

Boğaz enfeksiyonlarına, ses kısıklığına, göğüsteki hırıltılara birebir gelen bir içecek... Kışın ne içeceğiz diye düşünmeyin, pahalı pahalı satılan karışımlara aldanmayın, yapın bu ekonomik ve sağlıklı içeceği rahatlayın...

Beni bu nefis içecek ile tanıştıran Adana'lı arkadaşım Özlem'e, katkılarından dolayı annesi Refika sultana çok ama çok teşekkür ediyorum...

Böyle sağlıklı içeceklerle, bol sağlıklı günler diliyorum.

Sevgiyle kalın, mutlu kalın...

SEVİLAY

 
Toplam blog
: 71
: 1912
Kayıt tarihi
: 15.11.09
 
 

32 yaşındayım, evliyim ve yakışıklı bir oğlum var. Profosyonel pilates eğitmeni ve besin destek ü..