Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '09

 
Kategori
Eğitim
 

Kaynaştırılan öğrenciler!

Kaynaştırılan öğrenciler!
 

Öğretmen olanlar ya da eğitimle biraz olsun alakası olanlar Milli Eğitim Bakanlığı'nın "Kaynaştırma" politikasını bilir. Bilmeyenler için özetleyim. Kaynaştırma: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin, akranları ile birlikte eğitim ve öğretimlerini bütün kademelerde sürdürme esasına dayanan, destek hizmetlerinin sağlandığı özel eğitim uygulamalarıdır.
Başka bir deyişle engelli bireylerin, engelli olmayan bireylerle eğitsel ve sosyal olarak bütünleşmesini sağlama işlemidir.

Şimdi okuyanlar diyecekler ki "Ne kadar güzel bir uygulama!"
Davulun sesi hoş geliyor değil mi?
Ama göründüğü gibi değil malesef... Bu öğrencilerin diğer öğrencilerle kaynaşma şekillerinden bahsedeyim biraz. Kız öğrencilere sarılmak, yanaklarından makas almak, gıdı gıdı(!) yapmak, kovalamak ve bunun gibi aklınıza gelmeyecek bir sürü şikâyet. Erkeklerle kaynaşmaları çok farklı tabi! Uçan tekmeler, yumruklar, küfürler...

E tabi bu öğrencilerin şu an altıncı sınıfta bulunmaları, kendilerinin(!) ve karşı cinsin(!) farkında olmamaları durumu biraz kurtarıyor. (Ayraç içindeki ünlem işaretleri biraz sonra açıklığa kavuşacak.)

Bu öğrencilerin sekizinci sınıf olduğunu düşünelim.
Kız öğrencilerle kaynaşmaya çalışacaklar.
Bunu duyan kız öğrencilerin velileri kaynaştırma öğrencilerle kaynaşacak.
Bunu duyan kaynaştırma öğrencilerinin velileri de diğer velilerle kaynaşacak.
Ortalık kaynaşan ve deyimi yerindeyse bütünleşen insanlarla dolacak. (Arada ben de kaynamazsam gelişmelerden haberdar olursunuz. Umuyorum...)

"Öğretmenim!"
"Efendim F..."
"Bize müzik dinletir misiniz?"
"İkiniz de uslu durursanız dinletirim." (Anlaşıldığı gibi bir sınıfta iki tane var.)
"Tamam öğretmenim, söz. Bir şey yapmayacağım."

(Bir şey yapmayacağım derken şunları kastediyor: Sınıf dolabının içine girmeyeceğim, panodaki gazeteleri yemeyeceğim, arkadaşlarımın ayakkabılarını yalamayacağım, arkadaşlarıma sarılıp öpmeyeceğim, kalorifer peteklerinin üzerinde gezmeyeceğim, geğirmeyeceğim gibi şeyler.)

Diğer kaynaştırma öğrencim de geldi yanıma.
"Öğretmenim! Bana yer gösterin yazacağım."
"Oh, iyi!" dedim içimden. Bu ders rahat geçecek gibi görünüyor.

Gerçekten de öyle oldu. Dersimizi güzelce işledikten sonra öğrencilerimize verdiğimiz sözü tutalım dedik. İlk olarak seçtiğimiz şarkı öğrencilerimiz tarafından pek beğenilmedi(!)

"Öğretmenim!"

......... (Bu sırada kafamı çevirip sol tarafa bakıyorum.)

"Yabancı şarkı yok mu?"

O sırada beynimde şimşekler çakıyor. Dün gece telefona Hadise'nin Eurovision şarkısını yüklediğim aklıma geliyor. Açıyorum şarkıyı.

A...'nın gözler parlıyor.

"Öğretmenim yaa.. Bu fıstık gibi! Nasıl kıvırıyor. Göbeğini açmış ta yukarı kadar!!!"

 
Toplam blog
: 24
: 572
Kayıt tarihi
: 13.01.09
 
 

Çiçeği burnunda bir öğretmendim geçen sene. Ama öğrenciler o çiçeği koparıp parça parça ettiler sonr..