Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '18

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Kaynaştırma Eğitimine Devam Eden Görmeyenlere Bazı Tavsiyeler

Kaynaştırma Eğitimine Devam Eden Görmeyenlere Bazı Tavsiyeler
 

Salih Arıkan


Ben ilkokulu İzmir körler okulunda okudum. Orta liseyi görenlerle birlikte kaynaştırma eğitiminde Karabağlar cumhuriyet lisesinde yatılı olarak okudum.

Öncelikle iletişime açık olun. Derslerde söz isteyin ve katılım sağlayın. Mümkünse kabartma yazıyla not tutun. Verilen ödevleri yapın. Gurup çalışmalarına katılın. Görmeyi gerektirmeyen her faaliyete etkinliğe katılın kulüp çalışmalarını ihmal etmeyin. Ben müzik kolundaydım önemli günlerde hem koro ile birlikte hem de solo türkülerim  inletti Karabağları.

Rehberlik servisiyle görüşün ve destek alın. Zayıf olduğunuz derslerde okuldan bireyselleştirilmiş eğitim desteği isteyin. Okulda kaynak odanız olsun. Sesli ekran okuyucuların yüklü olduğu bilgisayar mutlaka olsun. Özel rehabilitasyon eğitimlerine katılarak oradan da destek alabilirsiniz.

Bağımsız hareket eğitiminiz ve beyaz baston kullanmayı öğrenmeniz için iyi bir fırsat. Her yere tek başınıza bastonunuzla birlikte giderseniz. Engelliler ve görmeyenlerle ilgili olumlu bir izlenim bırakmış olursunuz. Sürekli birilerinin kolunda gezen biri fotoğrafı sergilerseniz. Görmeyen tek başına bir yere gidemez algısı yükselir.

Dil eğitimine önem verin okuldan ve özel rehabilitasyonlardan da destek alarak iyi bir dil eğitiminiz olsun. Dünyanın küçük bir köy olduğunu unutmayalım iyi derecede bir dili iletişim kuracak kadar da ikinci ve üçüncü dili öğrenin.

Derslerde muaf olmamaya çalışın. Farklı yöntemlerle resim beden eğitimi ve diğer derslere katılabilirsiniz. Okul organizasyonlarına katılın. Geziler ve farklı etkinlikler.

Görmeyen ve diğer engelli çocuklarımız bir sorunla  karşıladıklarında bizimle iletişime geçebilir. Engellilere ve ailelere danışmanlık yapmaktan mutluluk duyarız bu bizim için eziyet ve sıkıntı değil kendimizi geliştirdiğimiz akademik bir çalışma hem faydalı olmak hem de kendimizi geliştirmek için bir fırsattır.

Öğrencilerimize başarılar dileriz.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..