Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '12

 
Kategori
Aile
 

Kayra dinçerler

Benim küçük erkek kardeşimin büyük oğlu Kayra. Aynı zamanda tek oğlu zaten. Bir de ondan küçük kız kardeşi var; Günce. Tanrı, anneli babalı büyütsün her ikisini de.

Annemde uzun süreli kalışlarımda yaşamda ıskaladığımı düşündüğüm bir ilişkinin tohumlarını atmak hoşuma gitti şahsen. Zararın neresinden dönülse kardır. Ben de olanı kadarıyla onunla paylaşmaya hazırım.

Bu özeleştiriden sonra gelelim Kayra’ya. Kayra, bu sene altıncı sınıfı okuyor. Çok tatlı ve bana göre çok yakışıklı bir çocuk. Fakat o ergenliğe yeni adım attığı için mi bilmem; pek kendiyle barışık değil. Burnunun kenarında çıkmış, varlığını tespit için büyüteç gerektiren iki sivilce bile saplantı haline dönüşebiliyor halasının kuzusunda.

Bunun yanı sıra kendini aşmak adına ha bre sınırları zorluyor bitanem. Spor, müzik, dershane, okul, teknolojik aletler, çaktırmasa da kızlar derken ben yorgun düşüyorum onu izlerken. Tanrı, onu yumuşacık avuçlarında korusun!

Kendi üzerimden giderek onun takdir ettiğim bir hobisine de değinmek istiyorum. Ben lisedeyken kulakları çınlasın Sayım dayımın gitarını alarak üç yıl müzik derslerinde onu kullandım. Ardından oğlumun gitar serüveni başladı. Birkaç gitarı oldu. Fakat ilk gitarı anneannesindeydi. Şimdi o gitarla Kayra hobi olarak kurslara gidiyor. Çok hoşuma gidiyor.

Ayrıca branşım gereği özel bir ilgiyle sağ olsun bazı çalışmalarını da benimle paylaşıyor. Bu da çok hoşuma gidiyor. Emekli olduğum için belki böylece işe yaradığım duygusunu da yaşatıyor bana. Sağ olsun, var olsun halasının yakışıklısı!

Yazımın sonuna, onun bir yazısını koyacağım. Kendi yazdığı bir fabl örneği. Altını çizdiği mesaja hayran kaldım. Tabii bu bana ait bir geri bildirim sadece. Çocuktan al haberi derler ya belki de biz büyüklerin yaşadığı o rekabete dayalı ilişkilere bir göndermedir yaptığı.” Biz “ olmak adına sergilenen enstrümanlar arasındaki o ilişkinin neresinde olduğumuza dair. Kim bilir?

Ben Kayra’yı çok seviyorum. Adı gibi ( yüksek tutulan veya sayılan birinden gelen iyilik, lütuf, ihsan, inayet ) benim yaşantımda hep bana iyilikler, güzellikler yaşattı. Tanrı da ona yaşatsın.

FABL: ( Bir sabah enstrümanlar arasında tartışma yaşanır.)

Bas: Günaydın Gitar!

Gitar: Günaydın!

Bas: Neyin var? Bir şeye mi kızdın?

Gitar: Piyona daha güzel ses çıkarırmış sözde. Ben daha güzel ses çıkarırım hâlbuki.

( Bas, piyonanın yanına gider.)

Bas: Piyona neden gitara öyle sözler söyledin?

Piyona: Ne yani, gitar daha mı güzel ses çıkarıyor?

Bas: Hayır. Öyle söylemek istemedim. İkiniz de çok güzel ses çıkarıyorsunuz ama biz bir grubuz. En güzel sese ulaşmak için ilk önce grup olduğumuzu bilmeliyiz. Ancak o zaman en güzel sese ulaşabiliriz.

( Piyona gitarın yanına gider.)

Piyona: Özür dilerim.

Gitar: Ben de özür dilerim.

( Böylece hiçbir enstrüman gruptan çıkmamış ve en güzel sese ulaşmışlardır.)

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..