Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '12

 
Kategori
Meslekler
 

Kayserili Ermeni Kunduracılar!

Kayserili Ermeni Kunduracılar!
 

Bir kunduracı, ayakkabı yaparken.


Sevgili dostlar, bu yazımızda sizlere Kayserili kundurucuları yazmak istiyorum. Kayserili Ermeni terzileri'de araştırıyorum. Kundurucularımızı da tanıyalım. Bazı kişiler hakkın rahmetine kavuşmuştur, onlara Allah'tan rahmet diliyorum. Yazdıklarımdan bazıları ustalar veya çırakları, veya çıraklar. Yazıp da unuttuğum varsa ekleyebilirlerse memnun olurum.

Kayseri'de veya başka şehirlerde yaşayan halklar gibi, Ermeni halkı da yazın tatilde çocuklarını çırak olarak, mutlaka birinin yanına verirlerdi. Sokaklarda aylak aylak gezmesinler diye. Kimi terzi yanına, kimi demirci, manifaturacı, saatçı, kuyumcu veya diğer mesleklere gönderirlerdi. İlkokulu bitirenler çırak olarak girdikleri yerde, başlarlardı çalışmaya, tatil bittiğinde ise, babaları ustalarına sorarlardı, mesleğe hevesli mi diye, eğer mesleğe hevesli değilse ustaları okula gönder derdi. Babalar da ona göre hareket ederlerdi. Ve çocuklarını çırak olarak verdikleri yere mutlaka eti senin, kemiği benim derlerdi. Beni de bu şekilde manifaturacı yerine çırak girdim, bunu kendi hayatım hakkında yazdığım yazıda belirtmiştim. Evet bir yaz da rahmetli babamın yanında çırak olarak çalışmıştım, o zaman babam İstanbul'a gitmişti. Kalfası vardı Kapriel diye tabiki o zaman genç bir delikanlıydı, ben ise 9-10 yaşlarında, şimdi o kalfası burada, arada sırada görürüm, ama hiç bir zaman Kayseri'yi konuşamadık, ben ne zaman konuşmaya başlasam o mutlaka biriyle kafede pişti oynar ve oynadığı zamanda kendini sadece oyuna verir, ne söylersen duymaz, piştiden başka birşey de bilmez, adeta bir pişti hastası, bizden çok uzakta oturmasına rağmen, önce otobüs, metro ve tren alır gelir, hiç üşenmez.

Yaşayan tanıklıklardan, bilhassa rica ettim, sağolsun beni kırmadı ve hatırladıklarını yazarak bana verdi.

İşte bazıları...

Harütün Çakır
Hamparsum Çakır / 20 Ekim 2017 - Paris'te vefat etti.
Kirkor Toker
Hagop Toker
Hamparsum Sağlamer
Kalos Sağlamer
Artin Berberoğlu
Serkiz Berberoğlu
Simon Tutak
Hayik Tutak
Ohannes Yeleğen
Karaca Yelegen
Gülbek Yelegen
Ohannes Yelegen - ... / 08 Mayıs 2014 - Paris'te vefat etti.
Ezak Uzunlulu
Paravon Uzunlulu
Zadig Uzunlulu
Sefer Farhalılı
Kirkor Demirci
Rupen Demirci
Hayik Çatlı
Minas Cihan
Kazaros Aslan
Mikayil Çakır
Haçer Uzunlulu
Sereğan Çağlıuzun
Kayadede Kaya
Kirkor Kaya
Hacı Kirkor Uzunlulu
Manuk Urumdiğinli
Artin Urumdiğinli
Kirkor Akdamar
Hapet Yeşiltepe
Markar Uzunlulu
İstepan Anayurt (Yapıcıyan)
Parseğ Akkaya - İstanbul'da vefat etti.

21 Nisan 2012

Resim : Google images / ayakkabi.tv /

Not : Bir köyün bazılarının olduğu gibi soyadlarının Yelegen olduğunu öğrendim, onun için bazı isim ve soyadlarının aynı olması gayet normaldır.  Ve yeni isimler de eklenecektir.

Not : Bana Kayseri de çekilmiş bir resmi söz verdikleri halde, aylar geçti bir türlü göndermediler. Bu blogu geri çektiğim zaman göndereceklerdi, bekledim gelmedi dostlar. Özür dilerim. Eğer gönderirlerse o resmi eklemeye çalışırım.

 

 
Toplam blog
: 161
: 379
Kayıt tarihi
: 06.02.07
 
 

Matbaacıyım, şu anda malülen emekliyim. Askerden önce şiir denemelerim oldu. Bazı dergi ve gençlik ..