Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Kaz Dağı eteklerinde..

Kaz Dağı eteklerinde..
 

Çanakkale' li oldugum için kaz dagını çok iyi bilirim.. Biga yarımadasının tamamı üzerine yayılmış durumdadır.. 60-70 kilometre boyunca bir duvar gibi uzanırlar..

Kaz dagları.. mitolojideki adıyla, İda dagı.. Homeros'un destanlarında..bin pınarlı dag diye andıgı yerdir.. Yine mitolojiye göre İda dagı..Zeus'un Troya savaşını izlediği yerdir..

Çocuklugum, kaz dagı eteklerine kurulu.. küçük bir kasabada geçti.. yaklaşık onbir yıl yaşadım orada.. evimiz dagın tam karşısında oldugu için sürekli incelemelerde bulunuyordum..en tepelere çıkmaktı sürekli hayalim.. oralarda nasıl yaşam var.. hep merak ederdim..

Kaz dagı sık agaçlarla kaplıydı.. daha çok kestane.. meşe.. çam ve köknar agaçları mevcuttu. Osmanlı donanmasının gemileri ve truva atının bu agaçtan yapıldıgı rivayet edilir.. agaçların bol olmasından dolayı.. yagmurlar yagdıgı zaman.. çok yagardı.. şimşekler düşerdi .. daglarda çobanlık yapan gencecik delikanlıların ölüm haberleri gelirdi aşagılara..

Daha çok bir merak sarardı içimi.. ora nasıl bir yerdi??. esrarengiz bir havaya bürünürdü böyle zamanlara kaz dagı benim gözümde.. karanlık ve gizemli..

Türkmenler gelirdi Kaz dagına..yani bir anlamda yörükler.. çadır kurup.. kış boyunca oduncculuk yaparlardı kasabada.. babamın arkadaşıydı ''Türkmen amca''dediğimiz kişi.. lehçesi çok farklıydı bizden.. hoştu.. daga tam tırmanamasak da.. eteklerine kadar gittim Türkmen amca sayesinde.. yemek yedik onlarla beraber.. ekmek yerine yufka yiyorlardı.. dagda yaşamanın verdiği bir alışkanlıkla tavşanı bol yiyorlardı.. Türkmen amcanın gerçek ismini hiçbir zaman ögrenemedim.. babam da bilmiyordu sanırım..

Çocuklugumdan kalma bir alışkanlıkla.. gördüğüm.. yanından geçtğim her dagı incelemeye alırım.. bana orada çok değişik hayatlar varmış gibi gelir her zaman..

Kaz dagı benim için bir efsane olmuştur.. tıpkı Agrı dagı efsanesi gibi..

Sevgi'yle..

Kaynakça:Hürriyet ve yıldız'lı blog

 
Toplam blog
: 319
: 1390
Kayıt tarihi
: 29.10.06
 
 

"Ben; hiç yalnız kalmadım... Kalabalık bi ailede yere atılan yataklarda Yan yana, baş başa, el el..