Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '07

 
Kategori
Haber
 

Kazım Koyuncu, Kayadeniz olmasın diye söyledi türkülerini

Kazım Koyuncu, Kayadeniz olmasın diye söyledi türkülerini
 

Karadeniz insanı ince zekasını eylemine de yansıtmış, doldurdukları kayalarla Karadeniz’i, Karadeniz sevdalısı Karadenizlilerden kopartan Karadeniz Sahil yolu için "Kayadeniz" demiş (1).

Ne zaman Karadeniz Sahil Yolu konuşulsa Kazım Koyuncu gelir aklıma. O kötü hastalık adım adım uzaklaştırırken bu dünyadan, o bu dünya için savaş veriyordu, dünyamızın güzellikleri için, Karadeniz için. Karadeniz Sahil Yolu Karadeniz’i insanından kopartmasın diye söyledi türkülerini (2).

Doğu Karadeniz’e hiç gitmedim. Batı Karadeniz’de doğdum ve hiç kopmadım oralardan. İnebolu’nun denizini çok sevdim, Karadeniz’i çok sevdim. Ve Karadeniz’i iyi tanıdım. Karadeniz yabancı maddeyi kabul etmez içinde, o kayalarla doldurarak yaptıkları yolları da kabul etmeyecek. Karadeniz hırçındır ve inatçı, o yolla savaştıkça ve savaşı kazandıkça Kazım Koyuncu’ya türkülerle haber göndereceğim.

Doğu Karadeniz’i kurban ettiler, birgün birileri çıkar da yolu Batı Karadeniz’de sürdürmek isterlerse karşı çıkalım, bari oraları kurtaralım, oralar kayadeniz olmasın.

(1) http://www.milliyet.com.tr/2007/04/06/guncel/axgun03.html

(2) Kazım Koyuncu, Karadenizli rock sanatçısı. 1972’de Hopa’da doğdu, 2005 yılında İstanbul’da kanserden öldü. Çernobil’in yeniden sorgulanması ve Karadeniz Sahil Yolu’nun Karadeniz’e verdiği zararları gündeme gelmesine önemli katkı sağladı. (http://tr.wikipedia.org/wiki/Kazım_Koyuncu)

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..