Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '15

 
Kategori
Sağlık
 

Keçiboynuzunun faydaları

Keçiboynuzunun faydaları
 

Keçiboynuzunu ve faydalarını bilen bilir. Annem küçükken bize sürekli alır ve yedirirdi. O zamanlardan hep keçiboynuzu aklımdadır. Asya'nın alerji teşhisiyle beraber de ilk aklıma gelen şey oldu. Malum kakao'nun yerini keçiboynuzuyla doldurabildim.

Asya alerjisi yüzünden sağlıklı besleniyor diye seviniyoruz ama aslında bir yandan da içim acımıyor değil çikolata vs. yiyemediği için. Bir önceki yazımda keçiboynuzu unu ile nasıl çikolata yaptığımı anlatmıştım. Bu bir dönem bizi çok rahatlattı.

O zamanlar Asya'ya keçi sütü almak için gittiğim et ve balık kurumunda keçiboynuzu kreması diye birşey gördüm. Nasıl sevindim anlatamam. Çünkü görüntüsü sürülebilir çikolataya benziyordu ve aradığımı buldum diye sevinçten ağlamıştım. Çünkü gözlerim gittiğim her yerde Asya için birşey arıyordu o dönem.

Evet, tadı çikolata gibi değil, Asya'da ilk verdiğimde bunu farketti ama farklı şekillerde keçiboynuzunun o keskin tadını yok edebileceğimi düşündüm. Bir kaç şekilde denedim ve işe yaradı. Sonuçta keçiboynuzu çok sağlıklı ve en güzel yanıda alerjik hastalar için birebir. Özellikle de astım hastaları için.

Bu kadar çok hayatıma giren keçibonuzunun faydalarını yazmadan geçemedim.

Şifa olsun :)

Keçiboynuzunun Faydaları

Keçiboynuzu anti alerjik ve antibakteriyel olan galik asit içermesiyle bağışıklık sistemini güçlendiriyor, alerjinin neden olduğu nefes darlığı problemine karşı etkili bir ilaç görevi görüyor. Alerjik nefes darlığı problemi olanlar için keçiboynuzu pekmezi oldukça fayda sağlıyor.

İçerdiği yüksek ham selüloz sayesinde bağırsak hastalıklarıyla savaşıyor, bağırsak kurdu, tenya gibi bağırsak parazitlerinin yok olmasını sağlıyor. Çocuklarda ve yetişkinlerde ishale karşı kullanılabiliyor

Balgam sökütürücü özelliğiyle sigara içenler için son derece fayda sağlıyor. Göğsü yumuşatıyor ve bronşları açıyor.

Fosfor ve kalsiyum açısından zengin olması bakımından kemik erimesine karşı etkili bir koruma sağlıyor.

Barındırdığı vitamin ve minerallerle diş ve diş eti hastalıklarıyla savaşıyor.

Mide ve bağırsak gazlarını dışarı atarak şişkinliği gideriyor.

Kanın zehirli maddelerini temizliyor ve kansızlığı gideriyor.

Hafızayı güçlendiriyor ve konsantrasyonu arttırıyor

Düzenli şekilde yenilen keçiboynuzu akciğer kanserine yakalanma riskini azaltıyor.

 
Toplam blog
: 22
: 1914
Kayıt tarihi
: 05.07.14
 
 

Aslen ressam, biraz grafiker, tesadüfen televizyoncu, kendince okur-yazar, şu sıralar Beylikdüzü ..