Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '14

 
Kategori
Siyaset
 

Kedidir kedi

Kedidir kedi
 

"Enerji Bakanı Taner Yıldız, yerel seçimlerin yapıldığı 30 Mart'ta yaşanan elektrik kesintilerine ilişkin açıklamalarda bulundu:

"Espri yapmıyorum arkadaşlar. Trafoya kedi girdi. Kesinti bundan yaşandı ama bu durum ilk kez yaşanmadı"

Ne tuhaf hayvandır kediler ve ne güzeldirler. Her yaşta ve her durumda zarif ve özgürdür. İnsanlar onlara değişik sıfatlar atfetmişlerdir; "nankör" derler kimileri, nankörlüğün bir insan doğası olduğunu ve hayvanlar dünyasında böyle bir kavram bulunmadığını unutarak.

Eski Mısır uygarlığında "kutsal" kabul edilmişler, ortaçağ Avrupa'sı karanlığında şeytanla özdeşleştirilip "cadı" olduğu düşünülen kadınlarla birlikte yakılmışlar, bazı dinsel törenlerde kurban edilmişler, evlerde beslenmişler, çiftliklerde barındırılmışlar... ama mutlaka insanlarda olumlu ya da olumsuz bir duygu uyandırmışlardır. Ona bağlanılır, o çok sevilir, ondan korkulur, ondan nefret edilir, ama kesinlikle kayıtsız kalınamaz.

Enerji bakanı da bu hayvanlara kayıtsız kalamamış olacak ki; seçim gecesi tam da oylar sayılırken Türkiye genelinde görülen, olağan olmayan elektrik kesintilerinin suçunu kediye yüklemeye çalışıyor. Ama hakkını verelim sayın bakanın, başında uyarmış bizi "espri yapmıyorum" diyerek. Yani kendisi de farkında "trafoya kedi girdi" açıklamasının gülünçlüğünün, komikliğinin, yetersizliğinin, yüzsüzlüğünün.

Bu durumda bir "KEDİ LOBİSİ"nden bahsedebilirmiyiz acaba, binlerce kedi eş zamanlı olarak trafolara hücum etmiş olabilirler mi? Ben kendi kedime sordum, bana "saçmalama konusunda aşama kaydettin" bakışıyla baktı, mırnav bile demeden, arkasını dönerek kumuna doğru gitti. Orada ne yaptı bilemiyorum, bakmadım.

Kedi hikayeniz tutmadı bakan bey, şimdi başka bir masal bekliyoruz sizden trafolarla ilgili, ama bu kadar uçuk olmayan, inanabileceğimiz bir masal olsun mümkünse.

 
Toplam blog
: 24
: 302
Kayıt tarihi
: 06.09.13
 
 

1962, Denizli doğumludur. Ankara Anafartalar Lisesi (1979) ve Ankara Ünv. Siyasal Bilgiler Fakült..