Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '20

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kediseverin Büyük Kararsızlığı

İster pet shoptan alın ister sokaktan. İster barınaktan bulun ister dostunuzdan. Geldiği, girdiği andan itibaren yuvanızın havasını değiştiren, neşenize neşe, eğlencenize eğlence katan, keyfinizi katlaya katlaya büyüten kediler; kendileriyle birlikte bir çelişkiyi/ kararsızlığı da çakarlar kafanıza: “Kedimi evde mi sokakta mı beslesem? İçerde tutarak ona yardım mı ediyorum yoksa onu özgürlüğünden yoksun mu bırakıyorum? ”

Kedi sever herkesin zihnini eninde sonunda bulandırır bu mesele. Ve bilirsiniz ki, maalesef vereceğiniz hiçbir cevap, bu soruların tam ve tatminkar karşılığı değil. Zıp zıp zıplayan, yerinde duramayan bu enerji bombalarını ne yapacağınızı bilemez hale gelirsiniz birden. Aynı sorular yinelenir durur içinizde: “Kedimi evde mi sokakta mı beslesem? İçerde tutarak ona yardım mı ediyorum yoksa onu özgürlüğünden yoksun mu bırakıyorum?”

Yanınıza aldığınızda: Soğuktan, sıcaktan, açlıktan, susuzluktan, insan-doğa kaynaklı birçok tehlikeden korumaya başlarsınız evladınızı. Amma velakin, ne denli büyük olursa olsun, evinizin yüzölçümüyle kısıtlarsınız yaşam-hareket serbestisini. Sağlayacağınız hiçbir hava temizliği, gökyüzünün verdiğiyle mukayese edilemez. Sağlayacağınız hiçbir oyun alanı, dışardaki sonsuzlukla karşılaştırılamaz.

Evet, pet shoptan kurtardığınızda, göreceli bir rahatlama görülür kedinizin yaşamında. Edindiğiniz yere göre çok daha şefkatli ortama kavuştuğu da kesin. Ama yine de, böyle davranarak ona farklı bir esaretin kapısını açtığınız da inkar edilemez. Üstelik bir köpek gibi tasmayla da gezdiremezsiniz onu.

 Arkadaşınız verdiğinde sokağa terk edilme, barınaktan edindiğinizde tel kafeslerin içinde, ardında kalma, hemcinsleriyle zorlu bir mücadeleye girme  ihtimalini ortadan kaldırırsınız tabii ki yavrucağın.

Elbette amacınız iyilik yapmaksa da, sonuç ortada.

Bahçeli eviniz varsa pek sorun kalmaz. Ama yoksa derdiniz büyük demektir.

Giriş katta oturuyorsanız, kedinizin kapıdan, pencereden girip çıkmasına izin verebilirseniz de; bunun da evinizi her tür mikrop, pislik ve hastalığa (kuduz dahil) açık hale getireceği kesin.

“Peki kardeşim, çözüm önerin ne?” mi diyorsunuz? Kelin ilacı olsa kendi başına sürer! Bulamasam da çaresini, onları sevmeyi de, beslemeyi de sürdürüyorum. Bu yazıdan maksadım, aynı durumda olduğumuzu anlatmaktı. En azından paylaşarak sıkıntımızı hafifletmek istedim.

                                                                                                                   3 Mayıs 2020 Pazar 13.26

 

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..