Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '09

 
Kategori
Şiir
 

Kefenimi sarıyorum

Kefenimi sarıyorum
 

Seni bırakıp geldiğin mezarlığa,Bütün senli düşlere elveda diyorum….


Bana doğmadan, sana ölüyorum.
Yakıyor içimi gözlerimdeki,
Ateş.
Kehribar sıcaklığında boy vermişken,
Nefesim sana,
Donuk kavuşmalardan ölüyorum...

Bütün parmak uçların,
Yumruk olmuş avuçlarımda.
Gizli saklı bahçelerde koruyorum,
Dudaklarını.
Dudaklarını dudaklarımdan bile,
Sakınıyorken içimdeki fırtına,
Avuçlarımdan dökülüyor,
Çıkıp gelmişliğin.
Sanki soğuk bir beden,
Ki;
Ruhunu unutmuşsun çıkıp geldiğin,
Mezarlıkta…

Bana doğmadan, sana ölüyorum.
Bir başaktan fırlayıp kaçmış,
Terk edilmişliğim.
Ne yana dönse gözlerimdeki umutsuzluk,
Hangi sabahın doğmalarına çarpsa,
Bakışlarım.
Senden önce ölüyorum.
Değilmi ki? Bitmişsin bende.

Şimdi,
Gecenin bir yarısı.
Bütün balıkçılar bana atmış,
Ağlarını.
Şiir şiir ağa buluyorum hüznümü.
Ayın bıraktığı çirkin bir yakamoz,
Meze oluyor kalemime.

Her dalganın hışırtısında,
Elime geçirdiğim kum oluyor,
Yüreğim.
Denize bıraktığım sonra,
Balıkçı ağlarına ekmek niyetine…

Daha sonra,
Sessiz bir martının,
Kanat sesleri yırtıyor geceyi.
O çok sevdiğim acem aşiran makamında,
Balık yerine seni dilenmekte,
Yüreğimden.
Sarhoşluğumu tutup da kendi elimden,
Martıya savuruyorum.
Kimse görmeden,
Bana doğmadan yani çekip gitmiş sevgili,
Sana ölüyorum …

Aç bir köpek savuşuyor yanımdan.
Belli ki, yavrusu arkasından.
Taze kesilmiş kanlı bir şiir,
Dalından,
Köpeğe savuruyorum…

Ve,
Zaman savuruyor düşlerimi.
Sen bensiz şarkıların nakaratında,
Alıyorsun soluğu.
Aç ve yorgun martıların attığı çığlığı,
Sana yazılmış şiir sanıp okuyorsun.
Merhem niyetine sararsın,
Sol yanındaki sancıların üstüne.
Gök kubbeye açarsın,
Kırmızı bir şarap rengi avuçlarını,
Sarhoş sarhoş.
Her düşen yağmurun tenine dokunuşlarını,
Parmak uçlarımda ararsın.

Ben,
Bu yorgun düş bahçelerinden,
Bana doğmadan, sana ölüyorum,
Sevgili.
Bütün nihavent gecelerde bıraktığım,
İzini,
Son nefesimde verdiğim,
Şahadet biliyorum.
Sallanıyorken sarhoşluğundan,
Sana ait düşlerim.
Kefen gibi üstüme sarıp,
Seni terk ediyorum.
Seni bırakıp geldiğin mezarlığa,
Bütün senli düşlere elveda diyorum….

Kenan Ocak

08 Kasım 2009

 
Toplam blog
: 22
: 463
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

1966 İstanbul doğumluyum... Kendi çapımda yazmaya bayılıyorum.. Okunurmu okunmazmı bilemem tabii ki ..