Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '12

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Kekik, Kekik Yağı ve yararları

Kekik, Kekik Yağı ve yararları
 

kekik ve kekik yağı (alıntı)


Birkaç gün önce müthiş bel ağrısı ile uyandım, iki kat oldum doğrulamadım. Eşim hastaneye gitmemizi önerdi istemedim. Zira hastanelerde o sıra beklemeler var ya beni kahrediyor. Hemen Isparta’daki eşimin doktor olan kuzenini aradım. Sağ olsun her konuda bana yardımcı oluyor, branşı olmasa dahi kendisini tıp alanında her dalda çok iyi yetiştirmiş. Bana 2 çeşit iğne önerdi, ayrıca: “Yengeciğim bir de kekik yağını zeytinyağı ile karıştırıp beline sür. Yalnız bir kaşık zeytinyağı, bir kaşık kekik yağı koymalısın sade kekik yağı sürersen yakar” dedi. Uyguladım ve yararını gördüm. Kendisine teşekkür ederim. Fethiye’deki bahçemde gayet güzel kekikler yetiştiriyorum. Sizlere kekik ve kekik yağı ile ilgili bilgi aktaracağım: Kekik; ballıbabagiller familyasından olup yurdumuzda kırk kadar çeşidi bulunmaktadır. Et, tavuk yemeklerine baharat olarak da konulur. Bu bitkiden damıtma yöntemi ile uçucu yağı çıkartılmaktadır.

Yararları: Bronşit, nezle, grip, solunum yolu rahatsızlıklarına ve dişeti iltihaplarına iyi gelir. Kolesterol dengeleyici, safra arttırıcı, kurt düşürücü ve aşırı kilolaşmaya karşı yağ eritici olarak kullanılır. Boğmaca, şeker hastalığı, mide krampları, damar tıkanıklığı, romatizma hastalıklarda kullanılır. Yara ve yanıkları tedavi eder. Alyuvar oluşumunu arttırır. Yüksek tansiyonu dengeler. Antiseptik özelliği vardır.Kullanım Şekli: Günde 3 defa bir çay bardağı suya veya şekere 2–3 damla damlatılarak alınır. Ayrıca kapsülle kullanılır. Haricen kullanımlarda iyi bir antiseptik olduğundan dolayı yaralara, apselere, ezilmelere, burkulma lara, berelenmelere ve asalak kaynaklı deri hastalıklarına karşı başarılı bir bitkisel drogdur. Bele masaj yaparken zeytinyağı ile karıştırılarak kullanılması gerekir. Mide salgısını arttırdığı için mide ülseri olanlar, hamilelik döneminde olanlar ve guatr hastalığı olanlar kullanmamalı.

Sağlıklı ve mutlu yaşam dileklerimle.

NAHİDE ÇELEBİ

 

  

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..