Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '13

 
Kategori
TV Programları
 

Kelime oyunu

Kelime oyunu
 

Kelime Oyunu yarışma programını sanırım çoğunuz biliyorsunuz. Bloomberg HT kanalında yayınlanan, İhsan Varol'un sunduğu mükemmel bir yarışma.

Yıllardır izliyorum, kalitesinden hiç bir şey yitirmedi. Hazırlayan ve sunan İhsan Varol'un bunda payı çok büyük. O kadar farklı bir sunucu ki, tek başına ekrana çiviliyor insanı. Yarışmacılarıyla sanki dost toplantısındaymış gibi sohbet edip heyecanlarını yatıştırmaya çalışıyor. Son derece bilgili ve kürtürlü, aynı zamanda çok beyefendi. Bir de çok yakışıklı, daha ne olsun?

Akşamları saat sekizde canlı olarak yayınlanan yarışmanın gece yarısını biraz geçe tekrarı yayınlanıyor. Bendeniz gece kuşu işte hep bu tekrarları izleyebiliyorum.

Her akşam beş yarışmacı yarışıyor. Akşamların galipleri ise cumartesi günü birbirleriyle yarışıp haftanın galibini belirliyorlar. Sonra ayın galibi ve ödül.

Bazı akşamlar yarışmacıların hepsi kuvvetli oluyor ve yarışma çok çekişmeli geçiyor. Böyle olunca tadından yenmiyor.

Son haftalarda ise o kadar çok zayıf yarışmacı vardı ki İhsan bey yardımcı olabilmek için çırpınırken saçını başını yoldu adeta. Geçen akşam izlerken ben de kendimi kaybetmişim, yattığım yerden "Bu kadar da olmaz!" diye bağırmışım. Hem bir değil bir kaç kez tekrarlanınca oğlum gelip uyarmak zorunda kaldı beni. İnsanlar uyuyor tabi o saatte, herkes benim gibi gece kuşu değil ki.

Fakat gerçekten ilginçti, faraş, torik, tenya sözcüklerini hayatnda hiç duymadığını söyleyen yarışmacılar mı istersin, sözcüğün sonunda mastar eki olduğu ve iki sözcüklü cevap olduğu bilindiği halde ısrarla tek ve bambaşka bir sözcük türetmeye çalışan mı istersin? Daha bunun gibi bir sürü şey.

Bu yarışmada görünen bir şey de gençlerin çoğunun eski, ama hâlâ kullanımda olan bir çok sözcüğü hiç. duymamış olmaları. Eş ve zıt anlamlı sözcüklerden bihaber olmaları. O kadar az sözcük hazneleri var ki, kitap da okumadıklarından geliştiremiyorlar.

Orada olmanın heyecanını anlıyorum tabi, evde oturup soruları yanıtlamakla aynı şey değil, ama artık neredeyse tüm harfleri çıkmış en kolay sözcüğü bile çıkartabilmek için kıvranıyorsa hiç gitmesin oraya diyorum ben.

Çok sık gelmiyor gerçi bu yarşmacılar, gelenler genellikle son derece kuvvetliler ve yarışmanın çekişmeli geçip izleyenlere heyecan vermesini sağlıyorlar.

Umarım sevgili İhsan Varol yorulmaz ya da bıkmaz da, bu kalitesiyle daha uzun yıllar devam eder

 
Toplam blog
: 314
: 1210
Kayıt tarihi
: 07.08.11
 
 

Üsküdar İstanbul doğumluyum ve halen burada yaşıyorum. Okumak, yazmak ve seyahat etmeyi çok seviyor..