Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '11

 
Kategori
Deneme
 

Kelimelerin tükendiği nokta

Kelimelerin tükendiği nokta
 

Kelimlerin Tükendiği Nokta


Sanırım bir yerde hata yapıyoruz.  

Ben kendimden örnek vereyim. Bizim aile yapımızda " aman oğlum o devletin malı, zarar verme" " aman oğlum, karşındaki de insan sakın zarar verme" " aman oğlum, kimseye el kaldırma" sözleri ile yetiştirildik. Sanırım bizi hatalı yetiştirdiler. Bize iki ayak üzerinde duran herkesin insan olduğunu öğrettiler. Şimdi izliyorum da, ben insanlıktan istifa ediyorum. Onlar insansa, ben değilim.  

Bayramlarımızın tümünde gözyaşı. Adı bayram bunun; sevinçli, neşeli, hoşgörü içerisinde geçmesi gerekmez mi ? Cumhuriyet Bayramı olur, Cumhriyetimi gurur içinde kutlayacağız diye heveslenirken bir bakarsınız Asker - Hükümet gerilmiş... Kurban Bayramı olur, ya kurbanlık yoktur fiyatlar el yakar veya " deli dana " benzeri bir hastalık musallat olur. Ramazan Bayramı desen, bir ay boyunca Orucun nasıl açılacağını tartışarak geçer, ardından da "Ramazan Bayramı mı, şeker bayramı mı?" tartışması ile son bulur. Nevruz gelir, hani bahar bayramıdır ya, kutlanması gerekir. Bizde binbir türlü rezilliğe dönüşür. Adına " Bayram " demeye bin şahit lazım. Gördüğümde içim acıyor.  

İnsanlar birbirine işkence etmekten neden zevk alıyor ? Tamam bu bir hastalık ama bütün ülkeyi hatta dünyayı mı sarmış durumda ? Evde, işte, sokakta, otobüste, lokantada... hep mi insanlar birbirine düşman ? Hiç mi barış içerisinde yaşayabileceğimiz bir platform yok ? Bakıyorum barışın en çok hakim olması gereken Camilerde bile savaş var. Herkes birbirinin ne kadar Müslüman olduğunu kendi terazisinde ölçmeye çalışıyor. Üzülüyorum.  

Bu kişilerin anası-babası yok mu ? Nasıl bir ana-baba evladını öldürmek, zarar vermek için yetiştirebilir. Mantığım almıyor. Ya da insanlar nasıl bu kadar saf olabiliyor ve zarar vermenin iyi olduğuna inandırılabiliyor.  

Memleketi inşaat sahası gibi gören kişilerin " birşeyler yıkılmadan yeni birşey kuramassın" benzeri tavırlarının ardında nelerin yattığını çok merak ediyorum. Hele ki bu kişiler kendini belirli ünvanlar, meslek ve kimlikler ardına gizleyerek bu işi yapıyor olmaları, birilerinin etiketleri için bu kişileri destekliyor olması ne kadar acı. Ülkemizi inşaat sahası gibi düşünen insanlar, yüreklere beton dökmekten de çekinmiyor, kardeşi kardeşe kırdırıyor.  

Kelimelerimin tükendiği noktadayım.  

Saygıyla kalın.  

 

 
Toplam blog
: 28
: 444
Kayıt tarihi
: 23.04.10
 
 

Merhabalar, Balıkesir de ikamet ediyorum. 30 yaşındayım. Muhasebe işi ile ilgileniyorum. Genel olara..