Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kelimenin anlam gücü

Kelimenin anlam gücü
 

Kelimeler GERÇEK anlamlarını gün geçtikçe yitiriyor galiba. 

Ya da çok da kelimelerin anlam içeriğini düşünmüyoruz. 

Ya da işimize geldiği gibi algılayıp, çeviriyoruz. :) 

Bu konu bu aralar çok kafamı kurcalıyor. Ve birkaç senaryo uyarladım bakalım ne çıkacak bu kelimeleri yanlış yada doğru algılama konusunda. 

Birinci senaryo

Sevgisini dile getirecek aşık bir adam, eğilmiş kıza ‘Seni Çok Seviyorum’ diyor. Ne güzel değil mi … 

Çok basit, çok yalın bir o kadar anlamı yüklü bir söz. Herkes bunun sevginin dile geliş şekli olarak anlıyor öyle değil mi. Evet. 

Adam nefretini dile getirirken bu kelimeleri kullanmaz öyle değil mi ! 

İkinci Senaryo : 

Peki, kız çocuğu annesine ... Anneciğim ben çok acıktım, diye seslendiğinde… 

Sanmıyorum ki hiçbir anne kızım sen numara yapıyorsun açıkmış olamazsın sus diyerek kızını aç bıraksın. Çocuğun, gerçek duygusu budur açıkmış ve söyleminde bulunmuş. 

Üçüncü Senaryo 

Ya peki, patron elemanından istediği işi yapmadığı için odasına çağırıp ‘Neden hala hazır değil bu raporlar. Sana bir saatlik zaman tanıyorum ve o raporu masamda bekliyorum. 

Söylemi çok net... 

Patron yapılan işten memnun olmadığı kelimelerle gayet net anlatmış. Buradan patronun mutlu olduğunu çıkarmamız mümkün mü! 

Hayır. 

Yani kelimeler çok net ve doğru anlaşılmış. 

Bir başka senaryo

Akşam güzel bir yemek yenilmiş, eğlenilmiş ve eve dönerken erkek eğilip kızın dudağından öpücüğü almıştır. 

Fiili olarak yapılan eylem, kızı sevdiğine dairdir ya da o hoş gecenin güzel bitişine ait bir davranıştır. Belki burada sözcükler kullanılmamış ama hareket bunun ifadesidir. 

Akşam kızı eve bıraktığında tekrar öper, kız tamam yeter eve giriyorum dedikten sonra. Adam ısrarla geleyim sohbet ederiz biraz dedikten sonra içeri girer. Mutfakta hazırlanan kahvenin ardından salona geçilir. Bu arada güzel güzel sohbet ve de geceyle ilgili yaşanılan şeyler anlatılır. Kanepeye birlikte oturduktan sonra erkek ısrarla öpmeye devam eder. Kız canım, devam etme istemiyorum der. Erkek okşamaya ve gittikçe öpme şiddetine artırmaya devam eder. 

Kız HAYIR istemiyorum devam etme dedikçe erkek bunu sanki EVET algılıyarak, ısrarla ve inatla kızın istemediği bir halde ona cinsel anlamda birlikte olmaya devam eder. Erkek canım çok güzel olacak zevk alacaksın dedikçe kız istemiyorum canım acıyor. YAPMA... Ama erkek bunun kelime anlamını bile bilmiyor ki. Zorla kızla cinsel anlamda birlikte olur. 

Sonuç berbat. 

Burada erkek içgüdüsü o an ki durum pozisyonlar beni çok ilgilendirmiyor açıkcası. 

Sadece kelimeler. 

Net ve anlaşılır. 

Peki gerisi ne oldu Kadın istemiyor hayır diyor… 

Erkek onu evet algılayarak devam ediyor. 

Senaryonun en kötüsü de bu oldu farkındayım. Ama bu senaryo günlük hayatımızda o kadar çok insanın başına geliyor ki. Ürkütücü bir sürü tablolar oluşuyor. Sonrasında tıbbi müdahelelere bile gerek duyulacak cinsten hemde. 

Kelime anlaşılır ve net. Hayır sa….HAYIRDIR: 

 

 
Toplam blog
: 110
: 2117
Kayıt tarihi
: 18.10.08
 
 

Kendimle ilgili ne yazabilirim diye düşündüm uzunca... Aslen Malatyalıyım.. İstanbulda yaşıyorum ..