Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '18

 
Kategori
İlişkiler
 

Kelin İlacı Olsa Başına Sürermiş

Kelin İlacı Olsa Başına Sürermiş
 

Salih Arıkan


 Kele demişler ki başını yıkadın mı taradım bile demiş. Yaş ilerliyor kafamdaki pist genişliyor. Yazın bazen sinekler kaydırak olarak kullanıyor ama kışın iyi sorun yok.

Geçenlerde bir arkadaş aradı sohbet ediyoruz. Dereden tepeden derken konu evliliğe geldi. Hocam ya aklında olsun evlenmeyi düşünüyorum. Allah yardımcısı olsun. Bu arkadaşım görme engelli görme engelli biriyle evlenmek istese hemen itirazlar yükselecek iki görmeyen evlenirse nasıl olacak. Anlatırsın anlamazlar. Engelsiz biriyle evlenmek istese görene bir kusuru mu vardı diyecekler. Yâ da kızım sen cennetliksin sana sorgu sual yok diyecekler. Farklı engel gurubundan biriyle evlense iki engelli yürümez diyecekler. Allah yardımcısı olsun. Bende hocam kelin ilacı olsa kendi başına sürer dedim.

İşte ben bu ayrımcılığı doğru bulmuyorum. Okula gidersin okul istemez iş bulup çalışmak istersin özel sektör ayak direr. Kamu kurumları da epey engelliyi işe aldı ama oralarda da farklı sıkıntılar var. Evlenmek ister eş bulması çok zor çalışıp iyi maaşı olup da sadece engelli olduğu için tercih edilmeyenler az değil. Biz gelin tanış olalım değişimiz ondan.

Ben de boşanmış gurubundanım. Arkadaşlara şunu anlatmaya çalışıyorum. Evet, sevmek ve sevilmek istiyorsunuz bir yuvanız olsun çocuklarınız olsun istiyorsunuz. Ve haklısınız. İnsan doğasını yaşmak ister. Ama bir şeyleri gereğinden fazla isterseniz ve sadece ona odaklanırsanız başka sorunlar çıkabilir. İlla da şu olsun illa da bu olsun dedim ve o dediklerim benim imtihanım oldu. Evlenme boşanma dönemlerim bana çok şey öğretti. Toplumsal baskıyla aman yaşım geldi eyvah yaşım geçiyor derken yanlış kararlar mutsuz ediyor insanı. Rabbim hayırlısı neyse onu versin. Duam şudur alla hım beni iyi beldelere ulaştır. İyi insanlarla buluştur. Rahmetli Erbakan hocamın bir sözü vardı. Allahtan belanızı istemeyin. Ben hiç bir şeyi ve hiç kimseyi abartmıyorum. Kafamı dinliyorum.

Gündüz işteyiz iyi ki de iş varmış bağlıyorum telefonları. Gazeteler köşe yazıları bir iki dergi kitap derken akşam olmuş. Ufak tefek yazılar karalıyorum. Akşam olunca biraz sıkıntı oluyor. Şairin dediği gibi hangi kapıyı açsam karşımda yalnızlığın hınzır uğultusu. Özdemir asafın dediği gibi yalnızlık değil de yalnızlık duygusudur esas olan. Açıyorum radyomu sıkıldım mı geçiyorum bilgisayara sohbet odaları skayp şarkılar derken. Bilgisayar başında sarımsak dikmeye başladım mı yani uyuklamaya başladım mı gidiyorum yatıyorum. Kış geldi akşamları sohbetlere gidiyorum. Dünyanın tek bekârı yalnız ben değilim ya. Eskiden olsa bir sevenim yok derdim. Şimdi rabbim sevsin yeter. Eskiden evlilik kriterleri der doğru insanı arardım şimdi kendim doğru olmaya çalışıyorum galiba ben büyüyorum.

Şu aralar aile kavramını Türkiyeden silmeye çalışıyorlar. Biz de gerekli platformlarda aileyi savunuyoruz. Eskiden haklı olmak istiyordum şimdi mutlu olmayı tercih ediyorum. Baktım sıkıldım açıyorum şiirleri han duvarları nerdesin sevgilerde baktım avutamadım gönlümü arabeske şarkılar yoldaşım oluyor. Bazen de açıyorum kuranı kerimi gönlüm ferahlıyor bir şeyler öğreniyorum.

İnişler çıkışlar hayat merdiveni ne kadar abartmışız ya beni beğenmezlerse beğenmeyen küçük kızını vermesin. İnsan kendiyle barışık olmalı. Kiloyu sorun etmişim. Şimdi bir dilim ekmek yiyorum. Sağlıklı yaşamaya çalışıyorum. Başkaları beğensin diye değil. Gerçi rahata alıştık. Evlenirsek biraz farklı bir format olacak. Olsun o dönemleri de yaşadık tecrübeliyiz.

Ben muhasebemi yaptım. Gerekli derslerimi çıkardım. Bir daha evlenirsem sorun yaşarsam da uzman yardımı ve destek seçeneklerini düşünürüm. Sorunlar olunca bazen süreçleri doğru yönetemeyebiliyoruz. Ama yaşadıklarımızdan öğrendiğimiz çok şey var. Sevgili hocam inşallah aradığını bulursun. Ama ben artık aramıyorum. Eskiden olsa yahu beni biriyle tanıştırın derdim. Şimdi aman boş ver diyorum. Çünkü ne oluyor başlıyor telefon görüşmeleri telefonla evlenen telgrafla boşanıyor. Bundan sonra İslam ne emrediyorsa o burnumuz sürttü. Zaten başımıza ne gelirse kuran ve sünnete uymadığımız için gelmedi mi. eskiden ne güzelmiş evladım biz sizi bu hanımefendiyle evlenmenizi münasip gördük. Bitti. Şimdi biraz görüşelime her şeyi yaşayalım beş yıl nişanlı kalıp her şeyi yaşadıktan sonra iki yıl evli kalıp boşanalım. Aman uzak olsun benden ben kel olmaktan mutluyum ilaç ta aramıyorum. Tarama özürlüyüm burhan çaçanın tarama yar tarama türküsünü söylüyorum.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..