Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '07

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Kelle paça çorbası

Kelle paça çorbası
 

Kelle paça pişerken:)


Kelle paça çorbasının seveni kadar sevmeyenide çoktur.Derileri yüzülen kelle ve bacaklar iyice tüyleri yakılarak büyük bir tencerede ıslatılır.Hayvanın dili sürtülerek iyice üzerleri temizlenir.Bolca yıkandıktan sonra haşlanırlar.Etleri ve kemiklerin ilikleri çıkarılır.Bol sarımsak ve sirke ve limon suyula kaynatılır.İsteğe bağlı içine unda katanlar oluyor.Ben annemden gördüğüm ve tatdığım vaz geçemediğim lezzeti yazıyorum.
Herkes bunun sıcak çorbasını sever.İstanbulda yaşadığım yıllarda meşhur bir işkembe çorbacısı vardı, gecenin iki buçuğunda kelle paça yemeye gitmiştim.Tadına alışkın olunca mekanın ve zamanın hiç önemi olmuyor.
Biz İneboluda bu kelle paça çorbasını pişirdikten sonra, tabaklara boşaltarak donduruyoruz.Tadıda orada zaten.Tirtir titreyen koyu bir jöle olan donmuş çorba daha lezzetli olur .Ben çok severim.
Her kurban bayramı yaklaştığında annemin telefonu susmaz.Bize pıhtı yani donmuş kelle paça yaparsan gelelim diye.Yapmayacağım desede inanmazlar zaten.
Benim ineboluya geldiğimi duyarlarsa hiç sormazlar bile.Nasılsa ben mutlaka pişiririm.Annemden bile usta olmuşum kelle paçada.E tabiki boynuz kulağı aşarmış.Benim ustam becerikli annemse, demekki ben onu geçmişim.Anneniz sizleri arayıpta şu tarifte bu malzeme ne kadardı diye soruyormu?Ben anneme tarif veriyorum artık.Hele bir bayram gittiğimde kelle paçanın içine eklemeyi unuttuğun sirke yokmu, İşte ben ozaman usta oldum demiştim.

 
Toplam blog
: 118
: 3309
Kayıt tarihi
: 04.09.07
 
 

Bilgi büyük adamı alçak gönüllü yapar, normal adamı şaşırtır, küçük adamıysa kibirlendirir.. ..