Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '10

 
Kategori
Deneme
 

Keloğlan Ve Günümüz Kahramanları Üzerine

Geçenlerde televizyonda, çok az izlenen kanallardan birinde "Keloğlan İle Cankız" adlı filme rastladım. İlk hareketin herkes gibi değiştirmek oldu. Fakat sonra Rüştü Asyalı'nın sempatik tavırlarından olsa gerek tekrar açma isteği duydum ve oturup seyretmeye başladım.
Rüştü Asyalı nın harika oyunculuğunun yanı sıra Keloğlan karakteri birden dikkatimi çekti. Günümüzde doğru-yanlış masum-suçlu kavramları bu kadar birbirine karışmışken Türk Edebiyatının bu kadar eski karakterinin aslında ne kadar eksiksiz bir kahraman olduğunu farkettim.
Sonra birden eğer gerçekten Keloğolan aramızda olsaydı yani belki de Türkiye deki bütün çocuklar Keloğlan filmlerini gerçekten dikkatle izleselerdi hayatımızda neyin farklı olacağını düşünmeye başladım :

Insanlar düzgün ve güzel konuşmanın aslında dar kafalılık değil de kaliteli insanları vasat insanlardan ayıran ilk özellik ve bir meziyet olduğunu farkederlerdi belki. Keloğlan'ın o tatlı dili günümüzde "racon kesmek"ten daha çok kullanılırdı.....
Insanlar karşındaki insan düşmanın bile olsa ona karşı saygını ve tatlı dilini yitirmemenin bir başka meziyet olduğunu farkederdi. Keloğlan'ın "Dur bakalım Ağabey!" repliği insanlara kahranamlığın büyüklenmek olmadığını hatırlatırdı.
Insanlar ne kadar çocukca da olsa Keloğlanın sadrazamla olan dalaşmalarından halkın kendi yöneticilerine karşı beddua ve lanetlerle değil onların oyununa oyunla karşılık vermesi gerektiğini farkederdi.
Ve en önemlisi insanlar zekanın her zaman kaba kuvveti yeniceğini farkederlerdi belki de.....

Yani kısacası ; Eğer Rüştü Abimizin demek istediği gibi.
"Keloğlan Aramızda" olsaydı belki de aramızda Polat Alemdar lara yer kalmayacaktı......

Ve son olarak sana senin üslubunla veda ediyorum....

Güle Güle Rüştü Ağabey ! Sağlıcakla kalasın.......

 
Toplam blog
: 2
: 3898
Kayıt tarihi
: 20.06.10
 
 

İzmirdeyim. Lise mezunuyum. Öss ye hazırlanıyorum. Aslında sayısal öğrencisi olmama rağmen tarih ede..