Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '09

 
Kategori
Siyaset
 

Kemal Kılıçdaroğlu'nun "Sakin Güç" sloganını kullanması üzerine

Kemal Kılıçdaroğlu'nun "Sakin Güç" sloganını kullanması üzerine
 

Şimdi önemli olan mesleğimiz adına bir çıkış yapmış bulunan derneğin bundan sonraki faaliyetleridir.


YRP Yaratıcı Reklamcılar Platformu tam sayfa ilan vermiş. Diyorlar ki: 'Bu slogan bire bir tercümedir, kopyadır!' YRP anlaşılan seçim platformunu kendi dikkatini çekmek için kullanmak istiyor. Ali Saydam'da Akşam gazetesindeki yazısında bire bir bu açıklamaya itibar ederek durumun bir intihal olduğuna karar vermiş.

Seçim sloganları adı üstünde seçim dönemlerinde kullanılır. Popülaritesi seçim bitiminde düşer ve rafa kaldırılır. Bu seçim hele de başka ülkedeyse yapacak birşey yoktur, günün birinde adayınızın ilgili özellikleri taşıdığını, kampanyanıza uyduğunu düşünüyorsanız o sloganı kullanabilirsiniz. Fransa'da kullanılmış bir sçim sloganının adaya uyduğu sürece kullanımında ne sakınca görülmüş anlaşılamıyor.

Tıpkı bir zamanların popüler olmuş şarkı adlarının, film adlarının, kitap adlarının daha sonraki yıllarda tekrar tekrar kullanılması gibi. Yoksa şarkı adı ve film adı vb bulmak imkansız hale gelirdi. Futbol takımlarının da melodileri, sözleri çok az değiştirerek her ülkede kendi takımlarını destekler haline getirmeleri buna örnek olarka kullanılabilir.
Mesele bu tip sloganların tescilinin mümkün olup olmamasıdır. Tescilli olmayan bir sloganın da kullanılmasına bu denli ilanla karşı çıkmak bunu yapan derneğin bağlantılarını ve bunu yapmasının asıl amacı konusuna şüphe düşürmektedir. İlgili dernek bugüne kadar hangi konularda intihal ve çalıntılarla savaşmış, önemli olan budur.

Seçimi fırsat bilerek adayı yıpratmayı düşüncekleri her alandan biri olarak bunun seçilip seçilmediğidir. Şimdi derneğin yönetim kurulunu üyelerinin başka bir partiyle ilişkilerinin de araştırılması gerekecektir.

Bu tip derneklerin, doğru ve yapması gereken şeyleri böyle tartışmalı alanlara taşıyarak kendi güvenirliklerine zarar vermesi mesleki intahardır, güvenilirliklerinin kalmamasıdır. Seçim bir ülkenin kaderinde etkili olan bir konuda bu tavrı almış bir dernek konumunu da belirlemiş demektir. Şimdi bize düşen mesleğimiz adına bir çıkış yapmış bulunan derneğin bundan sonraki faaliyetlerini izlemektir. Profesör, doçentlik tezlerinin önemli bir bölümünün intihal olduğu söylenen bir ülkede elbette intihale karşı savaş vermek gerekr.

Dernek bu yaptığıyla çıtasını yükseltmiştir. Bundan sonrasında fikri takipçiliğini bütün alanlara yaymak ve takip etme zorunluluğunu koymuştur. Sadece bu çıkışı yapıp çekilirse yaptığı siyasi taraf olmak ve bir adayı desteklemeye alet olmaktır. Google'de "YRP Yaratıcı Reklamcılar Platformu" olarak yapılan aramalarda sadece üç başlık çıkması da ayrıca düşündürücüdür. tempo24, ihlas haber ajansı ve Ali Saydam Yazısı.

Platformun web adresine de google aramaları ile ulaşmak mümkün olmamaktadır. Bu durum derneğin çakma bir dernek olduğu ve tetikçi olduğu izlenimini artırmaktadır. Mesleğimiz adına bu tür iddialarda bulunan bir derneğin bu tip kimlik kayıpları da dikkate alınmalıdır.
 
Toplam blog
: 202
: 994
Kayıt tarihi
: 29.06.07
 
 

Sosyal medya danışmanı, grafik tasarımcı.  ..