Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Nisan '11

 
Kategori
Müzik
 

Keman virtüozu İlya Grubert'i dinledik

Keman virtüozu İlya Grubert'i dinledik
 

Antalya Devlet Senfoni Orkestrası bu hafta dünyaca ünlü Litvanyalı bir virtüoze eşlik etti. Orkestrayı Orhan Şallıel yönetti. Başkemancımız ilginç bir isim; Bilkent Senfoni Orkestrası’ndan Toğrul Ganiev’di.  

Keman dağarının en değerli yaratılarından, Çaykovski Re Majör Konçertoyu seslendirdi İlya Grubert . Çaykovski, Antonina Milukova ile evliliğinin başarısızlıkla sonuçlanmasıyla başlayan kederli süreçte yazmış bu ‘başyapıt’ konçertoyu. Kayıtlar, bu konçertonun yazılmasında, E.Lalo’nun ‘İspanyol Senfonisi’nin esin kaynağı olduğunu belirtmekte.  

İlya Grubert, bu duygulu eseri muhteşem seslendirdi.  

Konserin ikinci yarısında yine bir Çaykovski eserini seslendirdi ADSO; “5. Senfoni”.  

Aslında, ‘gecikmiş konser notu’ diyeceğim bu blogu bir not düşmek için yazdım:  

Konserlerde yerli yersiz alkışlardan çok yakındım bu sütunlarda. Konser keyfimi kaçıranlara çok kızdım. Cep telefonlarıyla, 6 yaşından küçük bebekleriyle konseri berbat edenler oldu.  

Sonuncusu da b konserde... Ama bu kez faili belli!..  

Bu kez sadece keyfim kaçmadı, utançtan ter bastı üstelik!  

Konuk olarak konsere götürdüğüm oğluma nasıl mahcup olduğumu anlatamam.  

Çaykovski 5. Senfoni finali seslendirilirken o densizliği nasıl yaptığımı bilmiyorum. Dalmış olmalıyım ya da ne bileyim başka bir şey… ben başlattım bu kez o tuhaf alkışı. İyiki fazla gelen olmadı peşimden, birkaç kişiyi yanıltabildim sadece!  

Şef Orhan Şallıel’e özelden yazdım. Burada da paylaşmam gerektiğini düşündüm.  

Konser akşamına emek veren tüm sanatçılardan ve müzik dinlemek için salonu dolduran sanatseverlerden özür dilerim.  

 

 

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..