Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '09

 
Kategori
İzmir
 

Kemeraltı sorunu sürüyor

Kemeraltı sorunu sürüyor
 

08/05/2009 tarihli yazımın başlığı " Kemeraltı Sorunu " idi. O yazımda İzmir'in tarihi Kemeraltı Çarşısı'ndaki işporta ve çığırtkan sorunundan bahsedip, yetkililerin önlem alması gerektiğini vurgulamıştım. Aynı yazımda, bu konuda yetkililer tarafından çalışmalar yapıldığını da belirtmiştim.

Bu yazımı takip eden günlerde Büyükşehir Belediyesi ve Konak Belediyesi tarafından yapılan çalışmalar sonucunda Kemeraltı Çarşısı'nda işportaya büyük darbe vuruldu. İşporta tezgahları ve çığırtkanlar artık görülmez oldu. Kemeraltı Çarşısı'nı yıllar sonra rahat rahat gezmeye başladık.

Uzunca bir süredir Kemeraltına inmemiştim. Dün( 15 Ağustos 2009 Cumartesi), eşimle Kemeraltı Çarşısı'na gittik. Maalesef de gittiğimize gideceğimize pişman olduk.

Çarşı'nın her tarafı çığırtkanlarca resmen işgal edilmişti. Belediyelerin önlem aldıkları tarihten önce bile ben bu kadar çığırtkan görmedim. Sayıları eskisinden de fazlaydı.

Yoldan geçen herkese ama herkese; yaşlı, genç, çoluk, çocuk, kadın, erkek demeden musallat olup çekiştiriyorlardı.

Hatta bir tanesi, bir müşteriyi içeriye çekmek için uğraş verirken neredeyse eşimin gözünü çıkarıyordu. Abartmıyorum. Resmen eşimin gözü çığırtkan tarafından çıkartılacaktı.

Çekiştirmenin yanısıra bir de sözle verdikleri rahatsızlık var. Hatta bazıları işi adeta sözle tacize kadar götürmüşler.

Bütün bunlar olurken gözlerim Zabıtaları aradı. Çünkü, Belediyelerin önlem aldıkları tarihten sonra Çarşı'ya gittiğimizde sürekli gezen Zabıtaları görüyordum. Bu Zabıtalar, işportacılara ve çığırtkanlara göz açtırmıyorlardı.

Gelgelelim bu sefer gözlerim uzunca bir süre Zabıta göremedi. En sonunda, büyük bir mağazanın önünde sandelye atıp oturmuş iki gencecik Zabıta dikkatimi çekti. Ama kimse onlara aldırmıyordu.

Çok fazla işporta gördüm dersem yalan söylemiş olurum. Ama Kemeraltı Çarşısı dün çığırtkan kaynıyordu.

Çağdaşılığı ile tanınan ve bununla övünen İzmir'e bu görüntüler hiç yakışıyor mu? İzmir bu çığırtkan istilasından kurtulamayacak mı?

Yetkili kuruluşlar, bu çığırtkanlar ve onları oraya diken dükkan sahipleri karşısında çaresiz mi? Nerede Devlet otoritesi?

Hatırlarsanız, İşporta operasyonunun hemen ertesinde Büyükşehir Belediyesi ile Konak Belediyesi arasında " İşportayı sen bitirdin, ben bitirdim. Senin Zabıtan, benim zabıtam " tartışması yaşanmış ve yetki meselesi gündeme gelmişti.

İnşallah, çığırtkanlığın eskisinden daha fazla çoğalarak hortlamasına bu tartışma neden olmamıştır!

Arkadaşlar, eğer sizin gücünüz yetmiyorsa, işi emniyete devredin.

Yeter ki, birileri İzmir'in bu sorununu çözsün. İzmir'e gelip tarihi Kemeraltı Çarşısı'nı gezmek isteyen insanların yüzlerindeki hayret, pişmanlık ve hatta korku gayet net okunuyordu. Kimsenin bu şehir için " Bu mu çağdaş dedikleri İzmir " dedirtmeye hakkı yok.

Kimsenin ekmeğiyle işimiz yok. Bizim derdimiz İzmir. Bu kentin ve bu kentte yaşayanların hak ettikleri çağdaş yaşam seviyesine gelmeleri. Sıkıntımız da bu, amacımız da bu!

 
Toplam blog
: 1042
: 299
Kayıt tarihi
: 02.03.08
 
 

Yazmak benim için bir tutku, bir yaşam kaynağı. Sadece basit bir hobi olarak açıklanamaz yani. Be..