Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '19

 
Kategori
Kültür Turizmi
 

Kemerhisar

  Günlerden Pazar,tarihlerden 5.10.2014.Saat 5.45 ve ben hemen gelecek servis için hazırlık yapmaya başlıyorum.6.30 da servis gelecek ve 7.30 da otobüsle Niğde yolculuğumuz başlayacak….

  7.15 da terminale geldik ve 7.30 gibi otobüsle olan yolculuğumuz başladı. Bayram dolayısıyla otobüsteki yolcu sayısı az olsa da yolculuk havanın açık olması dolayısıyla güzel ve renkli geçti. Buradan Süha Turizmin değerli kaptan ve yardımcılarına teşekkür ediyorum.

   Yaklaşık 2 saat süren yolculuğumuz sonrası otobüsten ineceğim noktaya,yani Gümüşler Kasabası yol ayrımına gelmiştim. Otobüs kaptanı ve yardımcısına teşekkür ettikten sonra bagajımı aldım ve otobüsten ayrıldım.20-25 dk. kadar bekledikten sonra beni Gümüşler’e götürecek araç geldi ve onunla Gümüşler’e doğru yol almaya başladık,yani bugünkü yolculuğumuzun ikinci aşaması başlamış oldu.

  Dolmuş ilerledikçe gözüm yolda fotoğraf arıyordu. Bu fotoğraf bir çocuğun oyun oynaması,bir tarım işçisinin elma bahçesinde elma toplaması olabilirdi ama ne yazık ki sokaklar bomboştu.Tarlalarda ağaçlarda elmalar yoktu çünkü hepsi soğuk almıştı….

  Gümüşlerde fotoğraflanabilecek sadece manastır kalıyordu,onu da fotoğraflamasam çok bir kaybım olmaz diye düşündüm ve aynı dolmuşla Niğde merkeze kadar yol aldım.

   Niğde merkeze geldiğimde beni kale,camiler ve kiliseler bekliyordu.İlk işim kale ve hemen yanında bulunan bayrağımızın şanlı dalgalanmasını fotoğraflamak oldu.Ordan sırasıyla camilere ve kiliselere geçiş yaptım,fotoğrafladım.

  Bu gezimin ikinci durağı Kemerhisar kasabasıydı.Kasabaya gitmek için önce eski otogara gittim yaklaşık 1,5 saat araç beklemede oldum.Sonunda beklemekten pes etmiştim ve merkeze dönüyordum ki yolda araç denk geldi.Bende atladığım gibi ver elini Kemerhisar dedim.Saat 11 sularında Kemerhisara varmıştık ve varışta yolun sol tarafında bizi tarihi kemerler karşıladı. Bende başladım bu kemerleri değişik açılardan fotoğraflamaya. Fotoğrafta sabır önemli olduğu ilkesinden yola çıkarak kemerlerde beklemeye başladım. Bekledim çünkü değişik senaryolar fotoğraflarımı daha güçlü yapacaktı. İlçe merkezine doğru ilerlerken şeker toplayan çocuklar geldi ve hemen sohbete başladık ve ardından tabii ki fotoğraflar peşi sıra geldi. Bu sırada gelecek fotoğraf çekimlerinde emeklerini hiç unutamayacağım bir bayan denk geldi ve artık çekimlerimin sonuna kadar bana kılavuzluk yaptı,ulaşımımı sağladı. Değerli emeklerini eksik etmeyerek değişik enstanteneler yakalamamı sağladı,ona buradan bir kere daha teşekkürlerimi sunuyorum.

    Kılavuzum ve beraberindeki birkaç kişi ile çekimlerimize devam ettik. Ekibimizdeki insan sayısı birden çoğalmıştı. Melissa adında küçük modelimiz,kılavuzumun annesi yani teyzemiz ve gelinleri bize çekimler boyu eşlik ettiler,bana modellik yaptılar.

   Bir ara elma toptancısına denk geldik ve elma ikramları birbirini kovaladı. Bahçeli kasabasına vardığımızda oranın halkı ile bayramlaştık ve yufka yapanlar objektifimin yöneldiği bir başka kare oldu.

   Tüm bunlardan anlaşılacağı üzere verimli bir gezi oldu. Niğde ve ona bağlı kasaba olan Kemerhisar’da dolu dolu iki gün geçirdim. Ne zaman gelsem gözüme bir başka güzelliğini sunan Niğde’ye yeniden gelmek üzere ayrılma zamanı gelmişti. Gezimin bayram dolayısıyla verimsiz geçeceğini düşünenlerde bir yerde yanılmış oldular. Gezim esnasında dostlardan sadece birini görebilmiş olsamda bu verimlilik bana yetti,bir dahaki sefere daha güzel gezilerde görüşebilmek üzere herkese selamlar,saygılar…..

 
Toplam blog
: 15
: 81
Kayıt tarihi
: 31.12.18
 
 

Niğde Üniversitesi Radyo-Televizyon bölümü mezunuyum.Fotoğraf çekmeyi ve kitap okumayı severim.Bi..