Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kenan Evren: Değişim zamanı

Kenan Evren: Değişim zamanı
 


Ben sağ ve sol ayrımı yapmadım; bir tane sağdan, bir tane soldan astık diyebilecek kadar adalet duygun gelişmişti!
650 bin kişiyi gözaltına aldın, 1.5 milyondan fazla kişiyi fişledin, 210 bin davada 200 binden fazlasını yargıladın, 7 bin kişinin idamını istedin, 500 den fazla genç yüreği astın…
Bu anlamda etkilenmeyenleri, gelecek nesilleri sistematik olarak mahvettin. Bugün biçok insan senin ağzından konuşuyor, oldukça başarılı oldun! Alkış sana!

Doğrusu ilerlemiş yaşın dolayısıyla, yaşına hürmet ediyorum. O yüzden senin Erdal Eren’e yaptığının tersi yapılarak, 30 yaş küçültülerek tüm yaptıklarının doya doya takdir edilmesi gereken birisin bence.
Allahtan ki 80 sonrası liseden mezun olduğum halde senin ismini taşıyan bi okuldan diploma almadım. Senin isminin geçtiği bi caddede oturmadım, isminin geçtiği bi parkta Lusi’yi gezdirmedim. Şanslıymışım hakikaten bu anlamda.
İzmir’de ilk oturduğumuz evin önündeki caddede bi site vardı. Önünde de otobüs durağı. Yan yana bitişik ve rengi belirsiz, sevimsiz, suratsız sitenin ismi Evren, Barış, Mutluluk, Diler sitesiydi. Nasıl gıcık oluyordum, otobüs beklerken, barış bundan mı geliyor diye diye…
80 sonrası resmi olarak çoğu ilde, ilçede, okullarda, sağlık ve eğitim kurumlarının ismi Kenan Evren caddesi, Kenan Evren Anadolu Lisesi, yetmedi Sekine Evren Anadolu Lisesi olarak değişti.

Nihayet şimdi de değişim zamanı geldi, değişiyor: Ordu’nun Fatsa ilçesinde Fatsa eski Belediye Bşk. olan, Terzi Fikri olarak bilinen Fikri Sönmez’in ailesi Fatsa Cumhuriyet Savcılığı’na başvurarak Kenan Evren’den davacı oldu. Aile bir başka başvuruyu da Fatsa Belediyesi’ne yaparak, Terzi Fikri’nin yolunu kazma kürekle yaptırdığı caddenin Kenan Evren olan adının Fikri Sönmez olması talebini içeren dilekçe verdi.
MHP Manisa İl Bşk. Uğur Üncü Küçük Sanayi Sitesi olarak da bilinen Kenan Evren Sanayi Sitesi’nin isminin değiştirilmesini istedi.
Muğla Marmaris’teki Kenan Evren Blv. Cumhuriyet Blv. olarak değişti.
Manisa’nın Saruhanlı ilçesi Nuriye beldesinde Kenan Evren’in adı caddededn silindi.
Salihli’de bulunan Sekine Evren Anadolu Lisesi’nin isminin değiştirilmesi gündemde. İlk iş olarak okulun girişindeki panoda bulunan Sekine ve Kenan Evren’in resimleri indirildi.
Gaziantep’teki Kenan Evren parkının ismi değiştirldi

Bunları okudukça yüreğim ferahlıyor doğrusu. Memleketin her yerine Kenan Evren ismini yazdırmışsın, yaptıklarının unutulmaması için herhalde. Merak etme unutmuyoruz seni…
Şükür şükür şükür, bu günleri de nihayet görüyoruz ya. Ama oldukça sabırsız biriyim. İstiyorum ki, bu isim bir gecede bütün her yerden silinsin.

Yargılama yolu da açıldı biliyorsun. 13 Eylül 2010 sabahı yargıya başvuruldu.
Ama sen demiştin ki; yargılama yolu açılırsa intihar ederim. Bu ülkenin onca evladını astın, katlettin, gözaltında kaybettin, insanlık dışı muamelelere maruz bıraktın.
Hani? Hani intihar edecektin? Kuru sıkı atmak kolay değil mi? Bu yaşında canına kıymadın, kıyamadın. Gencecik insanlar öldü bu memlekette. Can tatlı değil mi? Ama senin canın tatlı. Hayatını yaşayamayan, kararttırdığın insanların hiç bi önemi yok.
Vicdan diye bişi var bilir misin? Vicdan diyordum, bi de toplumsal vicdan vardır. Bu asılan insanlar hiç bi şekilde yakını, akrabası olmamasına rağmen, onların çektiklerini hisseden insanlar…
Bilmiyorum sen şimdilerde de resim yapıyor musun? Ne bileyim aklıma geldi işte. Bu yaşında da bohem sanatçılığı oynuyor musun? Darbe sevdiğin için emeklilik hayatında da fırça darbeleri ile nû tablolar yaptın en çok!
Ama onlarda başarılı değildin açıkçası. Senin en önemli eserin ne biliyor musun? 12 Eylül 1980 Darbesi Sonrası Türkiyesi ve Gençliği.
Benimse şu günlerde tek isteğim senin isminin özellikle eğitim kurumlarından, caddelerden, sağlık ocaklarından, hastanelerden, parklardan, heryerden silinmesi.
Yavaş yavaş oluyor. Sabırsızım işte yirmi dört saatte olsun istiyorum…

 
Toplam blog
: 246
: 1012
Kayıt tarihi
: 15.02.08
 
 

..