Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Temmuz '21

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Kendi cinsi ile uçmak

Abdulkadir Geylani Hazretlerinin  dediği gibi ‘’Her kuş kendi cinsi ile uçar Kartallar Kartallarla , kargalar kargalarla .’’ Yada Yunus Emre o herkesin dilende ki Sözü ‘’Bana arkadaşı söyle Sana kim olduğunu söyleyeyim’’  

 Özellikle iş  hayata bir çok defa kendi  gibi düşünmelerin yani sosyal hayatlarında arkadaş dahi olamayacakların sırf o an ki çıkarları için yada sadece ego tahmini için beraber hareket ettiklerini gördüm.  Çalıştığım bir kurumda bir kadın çalışan yapmaması gereken bir iş yapmış . Fiyat avantajı sağlamak için müşterinin farklı , pazarlama birimine ise farklı çalışma koşulları sunmuştu. Sonunda yakalınca müdür benden durumu düzeltmemi , ben de kendisinin düzeltmesi gerektiğini , söyleyince . İşlemin yapan kadın için sürekli ağlıyor cevabı verdi. Bir yıldır bu işi yapan bir kişi , müdürün kendisi dahil herkesi kandırmış , kimseye bir şey söylemişti. Ayrıca hırslı biriydi. (  1,5 yıldır tanıyordum) ama işlem öğrenilince bir den kızcağız  oluverdi. Aslında müdür de pohpohlanmayı seven biriydi bu şekilde yardıma kayıtsız kalamadı. ( zaten en kolay kullanılabilen insanlar onlar olmuyor mu )   Benim üzerime baskı kurmaya başladı , ben de fıtrat gereği daha sertleşirim  hiç geri atmam . Nitekim entirikalarla bile hedefi tutturamayan kızcağımız şube de kaldı 1,5 da portföyünü %200 büyüten ve yakın tarihte perforsmans müdürlüğünden teşekkür maili alan ben başka şubeye gittim.

Sonuç olarak müdür , yalan söyleyen , iftira atabilen , hatta kendi hatalarını başkalarına yükleyen insanlara ile beraber ( böyle biri olmasına rağmen ) hareket etti. O müdüre tabiy ki hakkım Helal etmedim . nitekim o olay ve şubeden ayrılışım başka olaylara sebebiyet vererek benim kariyerimde de önemli bir yer teşkil etti.  ALLAH VAR GAM YOK

Dileyim ki katil değilsiniz , ama katillerle beraber hareket ediyorsunuz . o zaman sizde şuçlusunuz . Çünkü onların bunu yapmasına destek oluyorsunuz . Onları durdurmamakla  , onların cinayet işlemesine katkı sağlıyorsunuz . Ufak tefek gasp  yapanları engelleyebilecek durumunuz olmasına rağmen çeşitli sebeplerden dolayı engellemiyorsunuz , işte o kişiler bu özgüvenle daha büyük şuçlar işleyebiliyorlar.  Suçlu birini üzmemek adına bir çok kişinin vebali alınabiliyor.

İşte bu Hırslı ve yeri geldiğinde  kendilerini bir şekilde saklayabilen insanlar  hep iş hayatında varlar. Bence yönetici kararları  vicdan ve akıl ile verilmeli .

ADALET BİR GÜN HERKESE LAZIM OLACAK.  Adil , doğru , dürüstçe çalışıp kimsenin hakkını yemeyen , maddi amaçlar uğruna kimseyi kullanmayan , işine geldiğinde iftira atmayan doğru insanlar uçmak lazım 

 

 
Toplam blog
: 28
: 116
Kayıt tarihi
: 30.01.17
 
 

 Halil BİÇEN ..