Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ağustos '16

 
Kategori
Pazarlama
Okunma Sayısı
43
 

Kendi gibi olandan alışveriş

Farklı dünya görüşlerine sahip insanlar tercihlerini genelde kendi dünya görüşlerine yakın olandan yana kullanır. Yeter ki tercih edilecek şeyler arasında yeterli fark bulunmasın. Aksi takdirde kendini kandırılmış hissedecek ve diğer olası alternatifleri değerlendirme yoluna gidecektir.
 
Örneğin, pazarda aynı maldan satan iki satıcı arasında kaldığımızda takdir hakkımızı tanıdığımız bildiğimiz kişiden veya bizim gibi düşününenden yana kullanırız. Bizim gibi düşünenleri de tanıdık veya bildik biri olarak değerlendiririz. Böyle kişilerden bize zarar gelmeyeceğini hissederiz. Ancak aynı mallar arasında güvendiğimiz kişinin sattığı ürünler bariz bir şekilde yüksek olduğu takdirde pragmatik yönümüz devreye girer ve çıkarımıza göre hareket ederiz.
Aynı evi satan birkaç emlakçı olduğunu görmüşsünüzdür. Her iki emlakçıdan fiyat aldığımızda kimi tercih ederiz doğal olarak evin fiyatını ucuz söyleyenden. Yoksa hiçbirimiz aynı evi pahalı satandan sırf aynı dünya görüşüne sahip olduğumuz için almak istemeyiz. Fakat bununla birlikte pahalı bir ürünü bizim gibi düşünen birisi kazansın diye düşük fiyatlı bir ürüne tercih edebiliriz. Yani burada bizimle aynı dünya görüşünü paylaşan birisinden ürünü daha pahalı bir fiyata alıp almamamıza etki eden en önemli unsur ürünün iki ürün arasındaki fiyat makasının genişliğidir. Fiyat farkının çok fazla olması bizde güvendiğimiz insan tarafından kandırıldığımız fikrini uyandırabilir. Ayrıca ürün fiyatının çok yüksek olması fiyata olan hassasiyetimizi arttıracağından bu durum çıkarlarımızı ön plana koymamızı sağlayabilir.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 10
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 580
Kayıt tarihi
: 17.08.16
 
 

Bahçeşehir Üniversitesinde Reklamcılık ve Marka İletişimi (Pazarlama ve PR ile birlikte) alanında..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster