Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '10

 
Kategori
Güncel
 

Kendi telefon numarasını bilmeyen kurumlar

Kendi telefon numarasını bilmeyen kurumlar
 

erbıl


Uzun yıllardır yurt dışında bir çok ülkede yaşadım ve çalıştım. Genelde bir ülkeye geldiğimde öncelikle Türk Elçiliğini ziyaret ederek büyükelçi, konsolos, ticaret ataşesi gibi elçilik görevlileri ile tanışarak başlarım oradaki yaşama.

10 kadar önce Erbil'e geldim yeni bir işe başlamak üzere, gazetelerden okuduğum kadarı ile Erbil'e konsolosluk açılmak üzere imiş ve ayrıca Ticaret Ataşesi atanmış.

Konsololuğun telefon numarasını araştırdım Erbilde ancak bulamadım, Bağdat Büyükelçiliğinin telefonlarını buldum internette ve Erbil Konsolosluğunun telefonunu sordum ancak bilmiyorlardı ...

Aynı deneyimi şubat ayında Yeşilköy Oto İhtisas Gümrüğünün telefonlarını ararken de yaşamıştım. İnernette bulduğum numara yanlıştı, Gümrükler Başmüdürlüğü bilmiyordu, beni yönlendirdikleri diğer 4-5 numarayı aradıktan sonra bulabilmiştim numarayı.

Demek ki devlet kendi kendini takip edemiyor, 500 mağazalı bir süpermarketler zincirinden herhangi bir mağazayı arayıp başka bir mağazanın numarasını sorsanız yanıtı hemen alırsınız, ama Gümrük ve Dışişleri kendi numaralarını bilmiyor. İlginç...

Herneyse, konsolos numarasını kendi imkanlarımla buldum, konsolos ile konuşarak randevu aldım ve kendisi ile tanışma imkanını buldum, çok kibar, işini iyi bildiği belli olan, genç bir arkadaş, kendisini tanımaktan mutlu oldum. Ayrıca bana Ticaret ataşesinin numaralarını da verdi.

Ertesi günü aradım numarayı, yanıt yok. Burada sabit telefon, o nedenle cep telefonunda telefonumun gözüktüğünü bildiğim için arar herhalde dedim ama iki gün kimse aramadı.

Bu sabah tekrar aradım, ve kendisine ulaşabildim, saat 16:00 dan sonra Erbilde açılan Ticaret fuarında olacağını ve orada buluşabileceğimizi söyledi. Eh ne yapalım devlet baba böyle uygun gördü, kendimizi fuarda tanıtırız her ne kadar fuar ile bir ilgimiz yoksada. Hava 45 derece, yol yarımsaat, çıktım ofisten saat 16:00 da, 16:30 da fuardayım. Üç defa aradım kendisini 17:00 ye kadar ama yanıt yok, geri dönüş de yok (şimdi saat 17:52 hala yanıt yok) ve yarım saat daha harcıyarak döndüm geriye.

Gitti benim 1.5 saatim.

İsmi ticaret ile başlıyan bir bakanlığın özellikle yurt dışında görev yapanlarının daha duyarlı, daha iletişime, pazarlamaya hakim olmasını beklerdim ama maalesef.

 
Toplam blog
: 165
: 788
Kayıt tarihi
: 27.12.08
 
 

30 yıldır uluslararası yöneticilik ve zaman zaman da akademisyenlik yapmaktayım. ..