Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Kendi yoluna git! Mutluluk peşinden gelir (kıssadan hisse)

Kendi yoluna git! Mutluluk peşinden gelir (kıssadan hisse)
 

alıntıdır


Bu aralar aklımda hep aynı soru; oluruna mı bırakmalı yoksa daha çok mu çabalamalı? Geçtiğimiz günlerde bir arkadaşımla bunun üzerine  sohbet ederken, “yıpranmak istemiyorsan umursamamaya yatkın olacaksın” dedi. Doğruydu aslında. Fazlasıyla düşünmek, illaki mutluluk diye paralanmak, hayalleri fazlasıyla büyük beklentiler haline getirmek ve mutsuz olmak… Bazen farkında olmadan o kadar çok şeyi gereğinden fazla büyütüyoruz ki.

Tesadüf eseri karşıma çıkan bir yazıyı okuyunca daha da netleştim düşüncelerimde. Bir şeyi ne kadar kovalarsan o kadar kaçıyor. Oluruna bırakmayı bilmek gerek. Yapabileceğin her şeyi yaptığına inanıyorsan, sırada artık oluruna bırakmak var.

Kıssadan hisse yazıların önemi büyüktür benim için. Bir sayfaya sığdırılmış, bilgelik akan cümlelerle bezenmiş bu yazılar aslında çok büyük fayda sağlar. Şimdi okuduklarım arasından bir kesiti sizlerle paylaşıyorum;

Büyük bir kedi kuyruğuyla oynayan küçük bir kediye sormuş:

Neden kuyruğunla oynuyorsun?

Yavru kedi cevap vermiş:

Bir kedi için en güzel şeyin mutluluk, mutluluğunda kuyruğum olduğuna karar verdim. Bu nedenle onu kovalıyorum. Yakaladığımda mutluluğa kavuşacağım.

Bunun üzerine yaşlı kedi şöyle demiş:

Gençken bende mutluluğun kuyruğum olduğuna karar vermiştim. Ama şunu fark ettim; ne zaman onu kovalasam benden uzaklaşıyor. Ne zaman kendi yoluma gitsem hep peşimden geliyor.

Bu çoğumuzun hayatında böyle olmadı mı?

Ne kadar çok istediysek, ne kadar fazla (ama gereğinden fazla) mücadele ettiysek hep hayal kırıklığı olmadı mı?

Muhakkak vardır yaşanmışlıklarımızın içinde çok isteyip ulaşamadıklarımız. Ya bir iş, ya bir ev, ya bir eş, ya bir araba…

Her şey dozunda olmalı deriz ya hep, evet her şey dozunda güzel. Olacaksa zaten mücadelen yerini bulacaktır. Ama olmayacağı da varsa ne yapsan istediğin ulaşılmaz olarak kalacaktır. Mücadele ver, odaklan, iste, sonra da bırak. Oluruna ve gidişata bırak. Yapacağını yaptın, için rahat. Zamanlamaya müdahale edemezsin ki.

Kendi yoluna git…

Göreceksin, mutluluk peşinden gelir.

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..