Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Kendim kimim?

Kendim kimim?
 

Ne kadar bencil oldum son günlerde. Bu kadar kendime dönmek bencillik mi? Yoksa kendimi daha yakından tanıma isteği mi? Etrafımda hiç kimseyi istemiyorum. Şu an için bu durumun onlara çok faydasıvar aslında.Kimim ben? Nelerden hoşlanırım? Hangi durumlarda mutlu, hangi durumlarda hüzünlü ya da huysuzum.

Geç bile kaldım bunun için. İnsanın kendisini tanıması ve anlaması kadar zor bir iş yoktur keza. Beni de bu kadar geciktiren bu zorluk oldu sanırım. Bu sorgulamayı yapmak zamanının geldiğie inanıyorum artk. 40 yıllık bir hayat var. 40 yıllık bir yaşanmışlık var ve bu kırk yılın incelenilmeye alınmasının zamanıdır artık. Plinius demiş ki "Herkes kendisi için bir derstir." bu dersi almamın da zamanı geldi artık.

Bir açıp okumalıyım kendimi. Ruhumun derinliklerine inmeliyim. Hiç kötü bir insan olmadığım halde, neden kötülüklerimle yalnızlığa mahkum edebiliyorum kendimi?Neden kötü biri insana yapılacak davranışlara ya da söylenecek sözlere maruz kalıyorum. Bunun sebebi sadece ben miyim yoksa bana o davranışları sergileyen insanların da kendilerini tanımamalarından ya da tanımak istememelerinden mi kaynaklanıyor bazı yaşananlar. Ben dünya işlerini istesem, arzulasam bile dünya işleri beni istemediğine göre, her şeyden el ayak çekip kendi içime dönmek benim için daha hayırlı olacaktır netekim.

Oynamaktan, süslenip püslenip, kendime çeki düzen verip ortalarda dolaşmaktan da yüksündüm artık zaten. Bu güne kadar karşıma geleni yaşadım, bundan sonra da karşıma gelenleri yaşayacağım elbette ki, o halde en güzeli karşıma gelenleri yaşarken, bir müddet kabuğuma çekilip ben ne yapıyorum? Neler hissediyorum? Nasıl davranıyorum? Bu davranışımın altında yatan temel duygu ne? Gibi sorularıma cevap bulmanın gerek bana gerek etrafımdakilere faydası olacağı kanaatindeyim.

Filozofların çogu da kendi içlerine dönüp fazlaca sorgulamazlar mı her şeyi? Hepimiz birazcık filozof olsak fena mı olur sanki? İnsanın en önemli mesleği ve en büyük sanatı yaşamak ve varolmak değilmidir?

İnsan ne olduğunu bilir, iyi tarafını da kötü tarafını da titizlikle ortaya çıkarırsa mutlu olması da daha kolaylaşacaktır. Bu gün 8 yıllık komşularımızdan bir tanesi diğer bir komşu için "Bu kadın, yıllardır bu huyundan vaz geçmedi!!!!" gibi bir yorum yaptı. Vazgeçmeyen komşu öyle bir huyu olduğunun 8 yıldır farkında değil ki. Kim bilir bizim de farkında olmadığımız nice huyumuz var kişiliğimize dair.

Hayat sürprizlerle dolu, peki biz bu sürprizlerle başa çıkmaya ne kadar hazırlıklıyız?

 
Toplam blog
: 167
: 1867
Kayıt tarihi
: 20.04.07
 
 

01/06/1967 Rize/fındıklı doğumlu olmama rağmen doğum yerimi hiç görmedim. Türkiye'nin hemen her ilin..