Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '16

 
Kategori
İlişkiler
 

Kendimi tanımak istiyorum

 “İnsanı ateş değil, kendi gafleti yakar. Herkeste kusur görür, kendisine kör bakar. Neye nasıl bakarsan, o da sana öyle bakar.” Mevlana

Özellikle evlenmeye karar verenlere ve evlilikleri devam edenlere aşağıdaki sorulara yanıt aramalarını öneriyorum.

1)Nasıl bir çocukluğum oldu?

2)Değer yargılarım neler?

3)Hangi yeteneklere sahibim?

4)Nelerden keyif alırım?

5)Benim için en değerli insanlar kimlerdir?

6)Şimdiki zamana mı yoksa daha çok geçmişe veya geleceğe mi odaklanırım?

7)Hayallerim, ideallerim, amaçlarım neler? Hayattan neler bekliyorum?

8)Mutlu olma koşullarım neler? Beni neler mutlu edebilir?

9))Karşılaştığım olaylara, soğukkanlı sakin mi yoksa panik halinde mi yaklaşıyorum?

10)Benim için sevgi, çalışma, başarı, evlilik, mutluluk gibi kavramlar ne anlama gelir? Bunları tanımlarsam nasıl tanımlarım?

11)Şiddete eğilimim var mı? Öfkelendiğimde kendimi kontrol edebiliyor muyum?

12)Olumsuz alışkanlıklarım var mı? Varsa bunlardan basıl vazgeçebilirim?

13)Yaptığım işi seviyor muyum?

14)İşim dışında hobilerim neler? Nelerden keyif alabiliyorum?

15)Sevdiğim insanın bana nasıl davranmasını isterim?

Öncelikle bu sorulara yanıt arayın. Bu ve benzeri sorulara vereceğiniz içten yanıtlar kendinizi daha iyi tanımanıza yardımcı olacaktır.

Bu çalışma sonucunu sevdiğiniz insanla paylaşırsanız o da sizi daha yakından tanımış olur. Eşlerin hem kendilerini hem de birbirlerini yeterince tanımaları mutlu olmaları için en önemli koşullardan biridir.

Ayrıca vereceğiniz cevaplar tam olarak istediğiniz sizi yansıtmıyorsa yani değişmek istiyorsanız; o halde kendinizi nasıl görmek istiyorsanız yeniden tanımlayıp yazabilirsiniz.

Unutmayın değişimin koşulları; var olan durumu kabul etmek, değişmeyi çok istemek, değişeceğine inanmak ve bu konuda emek vermektir.

***

“Başkalarını yenen güçlüdür. Kendini yenen ise kahramandır.”

Lao Tse

***

Mutluluk ve sağlık dileklerimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..