Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '17

 
Kategori
Yılbaşı
 

Kendimize Bir Bilet

Kendimize Bir Bilet
 

 
Ve güle güle diyoruz bir koca yıla daha...
"Gelen sene"nin göz açıp kapayana kadar "giden sene" olduğu bir zaman dilimi daha bitti ve geçti işte...
 
Sizi bilmem ama benim için hiç durağan ve sakin değildi.
Telaşlı, koşturmalı, heyecanlı bir sene geride bırakıyorum.
 
Mutluluktan da ağladım, üzüntüden de...
Korkularım da oldu, kayıplarım da.
Keşiflerim ve kazandıklarım da...
Her yıl gibi işte.
Hep deriz ya: Önce sağlık! 
Bu yıl yaşayarak anladım.
Ayar bir bozuldu mu düzeltmesi de zaman alıyor.
 
Uzun bir süredir yazmadım. 
Vakit bulamadım değil, vaktimi yazmak için kullanmadım demek daha doğru olur belki...
 
Çok seyahat ettim bu sene...
Bir kısmı zorunluluktan dolayı olsa da her şartta seyahati severim. 
Bu sayede pek çok fotoğraf da çektim.
Hayat çok hızlı akarken fotoğraflar anları, anıları, hisleri donduruyor.
Fotoğraf çekmek benim için uzun bir zamandır çok ıkeyif aldığım amatörce bir uğraş.
Yazmak, benim için çektiğim fotoğrafları dillendirmek oldu bu yıl. 
Instagramı da çok severek kullandım bu yüzden.
 
Hayatımız da bu değil mi zaten? 
Elimizde tuttuğumuz kocaman resimli  bir kitap.
" Ne yaşamışım? Ne görmüşüm?" kitabı
 
Gördüklerim ve yaşadıklarımla ve bunları yorumlayışımla bir hikaye çıkarıyorum.
Ve aslında bütün hikaye de, birbiri ardına gelen ve giden seneler arasında iyi yaşanmış bir hikayeye sahip olma isteğinden başka nedir ki?
Bu hikayenin " iyi" olarak tanımlanacak özellikleri herkese göre değişir elbette.
Ben, kendimiz için " iyi" olanın neyi istediğimizden ve neyin peşinde olduğumuzu bilmekten geçtiğine yaşamımın bu dönemiminde daha çok inanıyorum.
 
Herkesin " iyi" si biricik.
Kendine özgü...
 
İyi yaşamaktan kastım gelgeç  isteklerimizin karşılandığı bir hayat değil.
Daha özde, daha derinde hissettiğimiz, kendimizi iyi yaşamak arzusu...
 
Ve o kendimiz için iyi yaşamak dediğimiz durum tercihlerle şekilleniyor.
İnsan, yıllar içinde önündeki zaman denen servetin çok daha bilinçli ve dikkatlı kullanması gerektiğini çok daha iyi anliyor.
 
Parasal serveti arttırmak, en azından korumak için pek çok yatırım ve hesap bilgisine sahip olmayı önemserken şimdi ve şu an sahip olduğumuz ve an be an elimizden kayıp gitmekte olan zamana ve gerçek arzularımıza ilişkin kayıtsızlığımız ve umursamazlığımız ilginç gerçekten.
 
Yoksa bilinçsizlik, yılgınlık ve hatta korkaklık mı demeli buna? 
 
Bilet alıp yılbaşı gecesi büyük ikramiye için hayal kuranlar kadar,  koca bir yıl ve sonrasına da dair hayal kuranların, hedef koyanların sayısı da çok mudur acaba? 
 
Tek bir hayal  bileti yerine,  elimizde birden fazla ama  kullanım süresi sınırlı biletlerimiz olduğunun farkında olmak gerek.
 
Yeni yıl güzelliklerle gelsin isterim ben de...
Sonuçta her şey bizim kontrolümüzde olmuyor. Etki edemediğimiz, bizim dışımızda gerçekleşen alanlarda da iyi şans ve güzellikler bulsun bütün insanları. 
 
Ancak isteklerimizi gelen yıldan beklemek yerine, kendimizde arayıp bulmak daha akıllıca değil mi?  
 
Beklentimiz yıllardan  değil, kendimizden olsun.
 
Takvimin yaprakları aynı biçimde düşer, rakamlar aynı hızla akar.
 
Gelene hoş geldin, gidene güle güle dediğimiz yıllar, en değerli hesabımızdan, ömürden çalarlar. 
 
Hesaba para katmak her zaman mutluluk getirmez.
O gelgeç isteklere yarar.
 
Gelen yıla yaşam katmaktır bizi mutlu ve doyumlu kılacak olan.
 
Yıllara yaşam katmak dileğiyle sevgili dostlar.
 
Muhabbetimizin,  iyiliklerimizin,  güzelliklerimizin arttığı bir yıl olmasını dilerim.
 
Bakışımızı elalemin üstünde değil, kendi içimizde gezdirdiğimiz bir yıl olsun. 
 
Bakmakla kalmayıp, olanca netliğiyle ve samimiyetle gördüğümüz, gördüğümüzü sevdiğimiz, aradığımızı bulduğumuz bir sene diliyorum.
 
Kendime ve hepimize...
 
 
Toplam blog
: 115
: 830
Kayıt tarihi
: 18.11.12
 
 

1967 yılında İstanbul'da doğdum.Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinden 1988 yılınd..