Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '14

 
Kategori
Kültür - Sanat
Okunma Sayısı
438
 

Kendimle Röportaj (Soru ortak, yanıt bireyseldir)

Kendimle Röportaj (Soru ortak, yanıt bireyseldir)
 

Aşk üzerine bu kadar kafa yoran ve ‘’Normal Ötesi Aşk’’, Normal Ötesi Aşk-2’’ isimli kitapları yazan Ömer Özdamar kimdir?

 

Evet, güzel bir soru. Yaklaşık 22 yıl TSK’da Astsubay olarak çalıştıktan sonra 2002 yılında emekli oldum. Emekli olduğum günden bu yana durmaksızın yazıyorum. Yazmak artık bir tutku oldu. Yazmadan geçen günüm aslında yazmaya hazırlık içinde geçiyor.

 

Neden aşk üzerine yazmaya başladınız?

 

Sıradan bir yazarın, hele bu kadar okurun kıt bulunduğu ülkemde öncelikle yazdıklarımın okunmasını, ilgi görmesini sağlamam gerekiyordu. Popüler kültürün gözde konusu da aşktır. Bana göre aşkı yazabilen yeryüzünde her konuyu yazabilir. Siz bakmayın, herkesin aşktan bahsetmesine ve laf etmesine… İş eğer aşk üzerine yazmaksa yandı ki ne yandı… Zor iştir aşk konusunu işlemek.

 

Normal Ötesi Aşk serisi kitabınızda evli erkek ve bekâr kadın ilişkisini ele alıyorsunuz? Neden?

 

Güzel bir soru! Aslında itiraf etmeliyim ki farkında olmadan meğer kitabımın konusu bir sendrommuş.

 

Nasıl?

 

Aynen Öyledir. Adı da "Angelina Jolie sendromu" imiş. Kadınlar, zor veya elde edilmesi olanaksız erkeklerden daha çok hoşlanmalarıymış. Uzmanlara göre, kadınların evli erkeklerin peşinde koşmasının nedeni tamamen evrimselmiş. Araştırmalara göre eğer bir erkek bir kadın tarafından "seçilmişse" diğer kadınlar, bu erkekte "bir şey" olduğunu düşünüyormuş. Bir kadının bir erkeği seçmesi, diğer kadınlar tarafından "Bu erkek bekârlardan daha değerli" hissi yaratıyormuş.

 

Peki, 3 üncü kitabınızın hazırlığı var mı? Ve de ne üzerine olacak?

 

Ufaktan, ufaktan karalamalarım vardır. Siyaseti ve toplumu deşeleyen, farklı bir bakış açısı yakalayan, söylenmişleri de, söylenmemişleri de ele alan hafif uçuk bir şeyler olacak…

 

Sizi en çok etkileyen yazarlar kimlerdir?

 

Ah, bak bu da çok güzel sorudur. Bilinçli ilk okuduğum kitap çok şaşıracaksınız ama G. Politzer’in ‘’Felsefenin Temel İlkeleri’’ oldu. Hani notlarından derlenmiş bir kitaptır. Sonra iz bırakanlar, Server Tanilli’nin ‘’Uygarlık Tarihi’’,  Yaşar Kemal’in ‘’İnce Memed’’, Dostoyevski’nin ‘’Suç Ve Ceza’’  ve en son derin etkileme yapan Gündüz Vassaf’ın ‘’Cehenneme Övgü’’ isimli kitabıdır. Bu kitabı 3 kez okudum. Yüzlerce kitap okumuşumdur ama bunlar zihnimde yer edenlerdir.

 

İlk kitabınızdan nasıl tepkiler aldınız?

 

Evet, en kritik soru budur. Hemen söylüyorum. Kitap o kadar inandırıcı bulunmuş ki yaşadığım düşünüldü. Kitapta yer alan erkek kahramanla özdeşleştirildim. Yok, falan desem de okuyucu zihninin bir köşesine bu not düşülmüş. Hoşuma gitmedi dersem de yalan olur. Gerçi görevli olarak 2 yıl Atina’da bulundum ama kitabın hikâyesi bambaşkadır.

İşte aşkı ancak bu kadar sarih ve çok yönlü anlatılabilir diyen çıktı…

İşte zihni yormayan harika bir yazı demeti diyen oldu…

İşte kitabınızı bir solukta okudum... Oldukça sürükleyici... Düğümler yerinde atılmış... Cümleler kısa ve anlaşılır…

Kısaca çok olumlu tepkiler çok aldım. Herkes kitabın devamını bekliyordu. Kısmet oldu, basıldı ve yayınlandı artık…

 

Gelecekle ilgili en büyük beklentiniz nedir?

 

Valla, bu kitabın yani ‘’Normal Ötesi Aşk-1 ve 2’nin Yunanca diline çevrilmesine ve basılmasını çok isterim. Yunanistan’a imzaya gitmeyi ne kadar çok arzu ederim. Bakalım, nasip, kısmet diyelim… Zaman neyi gösterecek…

 

Bu röportajı yaptığınız için çok teşekkürler. Umarız ve dileriz kitabınız çok satar ve hak ettiği yere gelir.

 

Ohhh ne güzel sözler! Teşekkürler! Sağ olun!

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 690
Toplam yorum
: 3569
Toplam mesaj
: 343
Ort. okunma sayısı
: 2287
Kayıt tarihi
: 17.01.07
 
 

 2007 yılından beri Milliyet Blog'da yazarım. 2009 yılında 'Normal Ötesi Aşk' ve 'Normal Ötesi Aş..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster