Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kendin gibi bir evlat!

Kendin gibi bir evlat!
 

alıntıdır


Salı günleri anneme geliyorum. Hafta içi Salı günlerini kutsal gün ilan ettim. Sabah erkenden çıkıp eşimle beraber geliyoruz.

O işe gidiyor ardından ben. Ama işe gidene kadar ki süreci annemle kahvaltı ederek geçiriyorum.

Akşamları tekrar anneme dönüp eşimi bekliyorum. Salı günleri önemli! Mutlu günlerden biri bizim için.

Bu sabah 06:30 da geldik. Pazar yeni kuruluyordu. Köşedeki sebzeci ağır ağır tezgahlarını taşıyordu uyku mahmuru.

Balıkçı henüz ayılamamış, bir kaldırımın dibine çökmüş sadece çay içiyordu. Sonra bizim evin balkonuna baktım. Ne çok izlerdim Salı günleri pazarın toplanışını. İşten eve gelirken Pazar kalabalığı canımı sıkardı bazen.

Teyzeler kendileri önde, arkalarında Pazar arabası ayağımızın üzerinden geçtiği an “bu pazarı şikayet edeceğim kurmasınlar” diye geçirirdim içimden.

Sonra eve gelip dinlenince ve akşam kahvesini yudumlayınca biterdi o küçük yanardağ öfkem. Pencereden başımı uzatır toplanışını seyrederdim pazarın. Mevsim yaz ise balkona çıkıp otururdum.

Onca hengame bir çırpıda toplanırdı sanki. Sokaklar yıkanırdı sonra. Tezgahlar toplanırken kedileri bir telaş kaplardı. Yiyecek bulmak için koşturur dururlardı.

Sonra köşedeki camii nin minaresinden yükselen ezan sesi duyulurdu.

Ne güzel günlerim geçti o balkonda. Annemle akşam muhabbetlerimiz, kahve sohbetlerimiz, sıcaktan yakınıp kendimizi balkona atıverişimiz.

Bir taraftan sıcak havalara kızıp diğer taraftan çayını ihmal etmeyen babama kızışlarım…

Allah birbirimizden koparmasın, kimseyi ailesinden ayırmasın.

Ayrılıklar da tıpkı benimki gibi evlilik sebebiyle, hayırlı nedenlerle olsun. Ki bu güzel olaylara ayrılık denmez.

Diyeceğim o ki diğer yandan anne ve babasından yakınanları düşündüm birden. Ama bu genelde anneye çocuk baktırma vs işlemleri bitince olur!

Anne ve babayla artık işin kalmadı zannedersin.

Onları yalnızlıklarına mahkum edersin.

Kendin hiç yaşlanmayacaksın zannedersin.

Yani sürekli bir şeyler zannederek yanlışlar yaparsın. Hayatın bu çizgide akar gider.

Gün olur devran döner ve bir bakarsın karşındaki sensin.

Aynı senin gibi bir evlada sahip olunca annene ve babana yaptığın çalımın yanlışlığını fark edersin.

Hayat bu yaşattığını yaşamadan ölmezsin!

 

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..