Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ağustos '09

 
Kategori
Psikoloji
 

Kendine güven, insanlar güvensin

Kendine güven, insanlar güvensin
 

kendi tasarımım


Yunan matemetik ve fizik bilim adamlarından Archimedes; "Bana bir dayanak noktası verin Dünya'yı yerinden oynatayım" demiş. Archimedes, kendi adıyla tanınan sıvıların dengesi kanununu da bulmuştur. Söylendiğine göre, bir gün Kral II Hieron yaptırmış olduğu altın tacın içine kuyumcunun gümüş karıştırdığından kuşkulanmış ve bu sorunun çözümünü Archimedes'e havale etmiş. Bir hayli düşünmüş olmasına rağmen sorunu bir türlü çözemeyen Archimedes, yıkanmak için bir hamama gittiğinde, hamam havuzunun içindeyken ağırlığının azaldığını hissetmiş ve "Buldum, buldum" diyerek hamamdan fırlamış. Archimedes'in bulduğu şey; su içine daldırılan bir cismin taşırdığı suyun ağırlığı kadar ağırlığını kaybetmesi ve taç için verilen altının taşırdığı su ile tacın taşırdığı su mukayese edilerek sorunun çözülebilmesi idi. Archimedes'in Güneş ışınlarını büyük bir ayna aracılığıyla düşman üzerine yansıtıp gemileri ateşe verdiği de söylenir. Bu bir hayal değilde nedir olmuş ya da olmamaış hiçbirimiz bilemeyiz ancak bun kuşkusuz tarih bilir,

Yaratıcı ve akıl dolu kabiliyetini Romalılar bile fark etmiş zekasını hayal gücüyle birleştirmiştir Archimedes. Archimedes başardıysa bizler de başarabiliriz, ben cocukken hayallerimi sorarlardı hep makul hayaller soylerdim gercekte gerçek olabilecek hayaller bu zihnimde ucuk olmayan, gercekte gercekleşmesi zor olmayan hayallerdi.. piyangodan para cıksın istemezdim ben hiçbir zaman istemedim belki hala bu yuzden culsuzumdur..

Hayal kurabilmek, zor olan tarafı kolaylaştırmaya yarayabilir. Belki hayal kurmanın kendisi zor olabilir ama kurabildikten sonrası işimizi kolaylaştırıyor. Çünkü hayali sorgulamak anlamsızdır. Eğer gerçekten mevcut koşullardan bağımsız ve sadece istenilen şeyleri içeren bir hayalse. Yani gerçek bir hayalse, verdiğimiz kararların doğruluğunu sorgulamayız. Çünkü elimizdeki seçeneklerden doğmadı tercihlerimiz, baştan beri biz kurguladık koşulları ve tamamıyla biz belirledik bizim için anlamlı olanı.
1.Her şey bizim elimizdedir çünkü hayal bize ait.
2.kısım şartları değerlendirmek
3.kısım kendi kendimize destek olmak yetmiyorsa yakınlarımızdan yardım almak.
4.kısım uygulama
5.kısım sonuç= mutluluk+emek+zaman+özveri+gayret+kontrol edilmiş arzular

Denemeye değer mi dersiniz?
 
Toplam blog
: 14
: 1110
Kayıt tarihi
: 14.05.09
 
 

21 Haziran 1981 İstanbul doğumluyum, ilköğretim ve liseyi Özel bir kolejde okudum. Ardından Özel bir..