Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kendine iyi bak babaanne

Kendine iyi bak babaanne
 

DEDEMDEN BANA KALANLAR -8-



Ankara’da öğrenciydim. 100.Yıl Sitesi’ndeki bekar evimizde kalıyordum. Bir gün telefonla dedemleri aradım. Hal hatır sormak, gönüllerini almak idi amacım.



Dedem evde yokmuş. Telefonu, dedemle aynı yaşta yani yetmişi devirip, seksene doğru yol almakta olan babaannem açtı. Uzun uzun konuştuk. Çok memnun olmuştu.



Telefonu kapatırken, yeni moda, Amerikan filmlerinin dublaj edebiyatından hiç de hazzetmeme rağmen, gayri ihtiyari olarak “kendine iyi bak babaanne” demişim.



Babaannem, benim bu son cümlemden sonra müthiş derede bozulmuş ve üzülmüş. Bir süre sonra gelen dedeme dertlenmeye başlamış:



“Bak Hacı, şuraya yazıyorum. Yarın hastalansak, elden ayaktan düşüp, bakıma muhtaç olsak, bu çocuk bize bakmayacak.”



“Ne oldu Hanım, hayırdır?”



“Bana -kendine iyi bak babaanne- dedi. Demek ki bize bakmayacak, görüyor musun başımıza gelenleri?”



Dedem de durumun farkında değil ama o her zaman ki gururlu ve eyvallah etmeyen tavrıyla güya babaannemi rahatlatmaya çalışmış:



“Bırak Hanım bırak. Yeni nesilden ne hayır bekliyorsun sen. Gelen ağam, giden paşam. Gideriz bir huzurevine, paşa paşa kalırız orda. Ne canını sıkıyorsun sen bakıyım.”



Tabi bu lafları da duyan babaannem iyiden iyiye hayal kırıklığı yaşamış. Durumu düzeltmek, daha sonra yanlarına giden babama kalmış. Oldukça da zorlanmış tabi.



Sonradan düşündüm de “kendine iyi bak” yerine daha da ucubesi olan “kendine iyi davran babaanne, hadi çaav” falan deseydim halim nice olurdu?



Ah güzel insanlar, ah yüreği tertemiz, saf ve masum gönüller, umarım kıymetinizi bilebilmiş, hak ettiğiniz değeri ve ihtimamı size gösterebilmişizdir.

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..