Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Kasım '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kendini Eğlenmeye Verir Kırık Kalpler

Kendini Eğlenmeye Verir Kırık Kalpler
 

Yeni bir tür gençlik grubu oluştu. Sadece eğlenen başka da bir fonksiyonu olmayan "cool", "urban", "New Yorker", "hip trendy" sıfatlarıyla anlatabileceğim bir grup bu. Özellikle sosyal paylaşım sitelerinde boy gösteren bu tip insanların medyada da birkaç örneği var. Çok tirajlı gazetelerin lifestyle sayfalarında "gezdim, gördüm, gittim, tozuttum, kudurdum, arada da alın size dedikodu" tadında yazan ve sadece gezen bir yazarlar grubu bunlar. İsimlerini verip başıma bela almak gibi bir derdim yok, bilen biliyor zaten onları.

Köşe yazarlarının öncülüğündeki bu grup geceleri yaşıyor. Gündüzleri ne yapıyorlar bilmiyorum. Sabaha kadar eğlendiklerini iddia ediyorlar. Yani eğlencenin gurusu oluyorlar. Bir gecede 3-4 mekan sırayla geziliyor, her yerin nabzı tutuluyor, dakika dakika twitter'dan ayakbastı bildirimleri yapılıyor. Küçük bir grup olmalarına rağmen onlara göre dünya onların çevrelerinde dönüyor ve kimse umurlarında değil. Çünkü onlar eğlenmesini bilen bir grup. 2 ayda bir New York ve Londra da vazgeçilmezlerindendir. Gidilip ordaki mekanları da çok iyi bildiklerini deşifre eden bu grup, modayla da yakından ilgilidirler. İlginç ve egzantrik kıyafetleriyle farklarını ortaya koyarlar. Tonlarca dostları vardır, inanılmaz bir popülerlik söz konusu yani. Seks hayatları ise aman aman, her gece yatak odası kahramanı değişmezse, kahve krizine giren insanlar gibi olurlar. Amerikan İngilizcesi aksanıyla Türkçe konuşmaları da tecrübeyle sabit. Özetle çakma Manhattan hayatını İstanbul'da yaşamaya çalışırlar.

Bunları neden mi yazdım, çünkü ben de az çok bu grupla haşır neşir olmak zorunda kalan kitledenim. Belki anlattığım ve de eleştirdiğim davranış biçimlerinin bir kısmı bende de var. Ama gerçekten bu durumdan gittikçe rahatsız olmaya başladım.

Candan Erçetin son albümündeki bir parçada "Kendini eğlenmeye verir kırık kalpler" diyor ya, işte bu cümle bu ve bunun gibi yaşayan gençliğin sorunu. Genellersek günümüz gençliğinin en büyük sorunu. Yalnızlaştıkça, kendini eğlenmeye vermek ve başkalarından "farklı" olduğuna vurgu yapmak. İyi güzel herkes farklı, herkes özel de, aynı olan bir konu var o da, herkes yalnız, herkes mutsuz...

 
Toplam blog
: 102
: 1607
Kayıt tarihi
: 26.08.08
 
 

1980 İzmir doğumluyum. Kendimi bildim bileli gözlem ve yorum yapmayı çok seviyorum. Genelde hayatı h..