Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '11

 
Kategori
İlişkiler
 

Kendini fazla önemseyenler

Kendini fazla önemseyenler
 

Birkaç kişisel gelişim kitabında da karşılaştığımız gibi, çoğu zaman bizi esir alan egolarımız başa bela. Zaman içerisinde karşımızdakinden beklentilerimiz çoğalır, ilgi-alaka görme çabamız doruklara ulaşır ve genel olarak bunu hissettirdiğimizde ise yalnız kalırız. Aranmadan aramamak, en son ben gittim sıra onda diye saçma ve takıntılı kurallar koymak, hatta çoğu kez bir şeyi istediğimiz halde istemiyor gibi görünmek, yargılanmaktan korkmak. Toparlarsak, “narsist”lik de diyebiliriz. 

Neden böyle olduğumuza dair bir fikrim yok. Ama kendimizi bazen gereğinden fazla önemsediğimizi, karşımızdakini yok saydığımızı görmemek imkansız. Aslında her ne kadar kendi doğrularımızla yaşadığımızı savunsak da, çevre faktörünün üzerimizdeki etkisi asla silinmiyor. Başkalarının davranışları ve başkalarının doğruları bizi bir şeyler yaparken olduğumuzun dışına çıkarıyor. 

İçimizden birini aramak geliyorsa o aramadı diye kendi hissettiğimizi engelleyebiliyoruz. Çünkü egomuz rahat bırakmıyor. Öncelik hep bizde olsun istiyor, olmadığını hissedersek şiddetle bozuluyoruz. Ve ne gariptir ki üzerimize düşülmesine bayılıyoruz. Artık bu duygular kadın-erkek ayırt etmeksizin her birey için geçerli hale geldi. 

Eskiden bayanlara öncelikler varmış. Duyguda, düşüncede, davranışta. Şimdi erkekler daha beklenti halinde maşallah. Çoğu bayanı kendi ile eşit durumlarda görerek, karşısında erkek arkadaşı varmışçasına beklenti içine girebiliyor. “Ben çalışıyorum o da çalışsın, ben aradım biraz da o arasın, hep ben mi görüşelim diyeceğim biraz da o plan yapsın vs.” 

Komik geliyor bana! Hem de fazlasıyla komik! Kadın kadınlığını hissetmeli, erkek ise erkek olduğunu. Tamam, artık birçok konuda kadının varlığı göz ardı edilemiyor (gerek iş yaşamı, kazanç ve başarı gb.) ancak bunu abartmadan dozunda yaşamak önemli. Kadın kendi ayakları üzerinde durabiliyor diye duygularını da aldırmadı ya! Ya da ring de gücünü ispatlamak için sürekli tartışmaya hazır değil ya! 

Önemsenmeye gelince… Herkesin kendine göre bir değeri, gerekliliği, önemi var. Bu anlamda düşündüğümüzde kimse kimseden üstün değil. Fazla beklenti içine girmek anlamsız. Hele ki ataerkil bir toplum olarak yetişen bizler için, erkeklerin nazlı davranışları oldukça gülünç. Herkes olması gerektiği gibi olsun. Ayrıca kimse üzerine de alınmasın. Öyle olmadığınıza inanıyorsanız sorun yok. Ama bilin ki siz öyle değilsiniz diye, herkesin sizin gibi davrandığını düşünmek yanlış. 

Mutlu, huzurlu bir hafta dilerim 

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..