Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '19

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Kendini İyi Hissedeceksin

Kimse kimsenin canını yakmasın diye herkes kendini çok iyi hissetsin istiyorum.
Tüm olumsuzluklara rağmen bunu nasıl yapabileceğim konusunda bir kaç fikrim var ama buna rağmen hissettiklerin kötüyse biraz daha çaba göstermemiz gerekir.

Benim derdimin dermanı yok diyorsan hayat mucizelerle dolu her şey harikaymış gibi yap mesela hayatındakilerin aksine her şey yoluna girmiş gibi, aksini düşünüp mutluymuş gibi, hiç bir şey değişmese bile hislerini değiştirebiliriz diye diyorum. Yaşam bize çok kötülükler yaşattı biliyorum bunları başkalarıyla paylaşmayı denedin mi buna benim de bazen cesaretim olmuyor. Üstü kapalı yazmayı deniyorum. Ruhumun içinden atmak için aslında belki de başkalarına fayda getirebilir ya da farkındalık sağlayabilir diye.

Ben de bana ilham verebilecek şeyleri dinliyor ve okuyorum. Yaşam bize çok fazla şey öğretiyor kimsenin tesadüfen karşımıza çıkmadığı konusunda heralde bir çok kişi hem fikirdir. Mutlaka bir sebebi var, paylaşımlarımız ve alış verişimiz bittikten sonra o veya bu nedenle ayrılıyoruz. Sonrasını düşünmeden anı yaşabilmeyi becerip yaşadığın deneyimleri anlatsana.

Ben zaten kendimi iyi hissediyorum diyosan da tevazu gösterip bunun tadını çıkar derim.
Ben mesela 35 yaşıma kadar neredeyse, beynime çok fazla hükmedemiyordum. Kendimi nasıl daha iyi hissedebileceğimin farkına varamıyordum benliğimle olan diyaloğumu değiştirene kadar. Okuduğum kitaplar, gittiğim eğitimler, katıldığım seminerlerin katkısı ve tabiki kendi gücümle başıma gelen kötü hadiselerde bile kendimi iyi hissetmeyi becerebiliyorum artık, bir kaç küçük zamandan hariç. Mutlaka melankolik, hüzünlü ve ağlamaklı olmak istediğim küçük zamanlar oluyor o zaman da bu duyguların tadına varmaya çalışıyorum.

Peki çoğu zaman nasıl iyi hissediyorum kendimce biraz bahsedeyim;
Kimseyle kendimi kıyaslamamaya başladım artık. Kimse benim hayatımı yaşamadı kimse benim bedenimde değil ben kendim bir taneyim ve olduğum halimle çok güzelim bence.
Dışarıdan kendimi bazen izlerim mesela, işte o zaman milyonlarca insanın benim yerimde olmak isteyebileceğini görürüm.

Aslında yalnızım çoğu zaman, yalnızlık başakalarıyla mutsuz olmaktan iyidir. Yalnız kaldığın zamanlarda yaratıcılığını geliştirebilirsin. İşte o zamanlar kendimle konuşurum. İçten, samimi ve dürüst olurum kendime. Böylelikle tüm hatalarımı görüp kendime dürüst davrandığım için yine tüm iyi niyetimle kabul ederim kendimi.

Kedileri severim, kaplumbağamı beslerim, kızımın ve ailemin varlığı için şükrederim.
Sevdiklerime sarılırım, gülümserim ( bazen içimden gelmese bile) sevgi ve samimiyeti hep zihnimde canlandırıyorum bunu içimde hissetmeme yardımcı oluyor.

Mükemmel olmasına gerek yok hiçbir şeyin çok büyük beklentilerim olmaz

Empati çok yapmaya çalışırım, biraz rutinin dışına çıkmaya, çenemi bazen tutmaya, başkalarının karar vermesine izin vermeye, insanların iyi yanını görmeye, başkalarını desteklemeye, iltifat etmeye, özür dilemeye, ihtiyacım olmayanları vermeye ve daha bir çok şey...

Bazen ihtiyacınız olan ve hatırlamanız gereken tek şey, ne kadar değerli biri olduğunuzu bilmenizdir.  

Kendinizi sevin ve iyi hissedin.

 

 
Toplam blog
: 30
: 145
Kayıt tarihi
: 28.08.18
 
 

Bankacılık ve sigortacılık eğitimimi tamamladıktan sonra işletme üzerine lisans yaptım. Bankacılık ..