Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '21

 
Kategori
Hukuk
 

Kendini Koruma Hakkı Var mı?

Kanunlarımızda kendini koruma hakkı diye bir hak var mı?

“Meşru müdafaa” deniliyor.

Bunun kendini koruma hakkı anlamına geldiğini düşünemiyorum.

Muğlak, müphem, sınırları belli değil…

Meşru müdafaa “Boğazıma yapışmışsa”

Yani ikisi çok farklı…

Adam bana saldırdı karşılık verdim kavga ettik.

Bu, basbayağı kavga…

Ama o saldırdı…

Bir taraf saldıracak, buna bakıldığını hiç görmedim.

“Korkut, ne yapsın peki”

Sopa yiyecek ama kavga etmeyeceksin; mesela karşılık vermen sonucu yaralanırsa filan ne olacak.

Meşru müdafaa olmaz bu, uygulamada öyle olduğunu da sanmıyorum.

Meşru müdafaa hikâye, çok özel durumlar için geçerli, adam boğazına bıçağı dayamış mesela; eh artık bu durumda ne yapsan hakkın.

Ama her zaman boğazına bıçak dayanmıyor, geliyor uyuyor, kendimizi savunmayacak mıyız?

Adam saldırdı bizi dövecek öldürecek belki, karşılık vermeyecek miyiz?

Kavgada ilk o saldırdı filan bunlar hikâye, boğazına bıçak dayanmamış, basbayağı kavga ediyorsunuz.

Meşru müdafaa sayılacağını hiç sanmıyorum.

Karşılık vermeyecektin, sopa yiyecektin, sonra şikayet edecektin diyecekler. Ölümlü yaralanmalı bir şey olsa bile böyle diyecekler.

O zaman kişinin kendini koruma hakkı yok.

Sopa yiyecek kendini korumayacaksın. Şikayet hakkın var ama karşılık verme hakkın yok; karşılık verirsen onunla aynı konuma geliyorsun, seni kanun koruyacak.

Demek ki bu durumda kanunlarımıza göre kişinin kendini koruma hakkı yok.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..