Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '08

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Kendini tanımak

Kendini tanımak
 

Hayatta en çok zorlandığımız konu "Kendimizi tanımak"..Aslında bu yolculuk çok önceden başlar, ergenlik denen o sancılı dönemden; "Ben neyim kimim, neden varım?"gibi sorular kurcalar kafamızı. Cevaplar çabuk gelmez ya da gelir bir yerlede unutulur.
Kendini tanımadan ne istediğini bilmeden mutluluğa gidecek yolunu da bulamazsın. Fakat gelişim öyle bir süreç ki hiçbir zaman bitmiyor, yaşadıkça her daim devam ediyor. Edebilir daha doğrusu.
Neler yapılabilir?Tabii ki ilk başta okumak. Herkesin okuduğunu değil ilgi alanlarına yönelik, sana yeni dünyaları açabilecek kitaplar. Düşünmek. Anlatmak. Ve en önemlisi de okuduklarını hayata geçirmek. Eyleme geçirilmemiş bilgi havada kalır.
Yemek kitabı okumakla yemeği yemiş olmazsınız, ben iyi biriyim diyip davranışlarınızı objektif olarak yargılamadıkça kimseye ilk başta kendinize bile yararınız olmamışsa iyi olmanızın hükmü kalmaz.
Hayatınızda ters giden bir şeyler varsa aslında bu böyle olmamalı diyorsanız, sorgulamaya kendinizden başlayın. Soruların ucu sizin ne istediğinize gelecek. Ve istedikleriniz kim olduğunuza bağlı. Kim olduğunuz düşüncelerinize. Düşünceleri oluşturan okuduklarınız, yaşadıklarınız. Bu daha uzayıp gidebilir ve bir çok sonuç elde edilir. Hayat birbirine kenetlenmiş birçok sorudan ibarettir.
Ben kimim? sorusu daha kendimizi anlamaya başladığımız 12-15 yaş sürecinde ortaya çıkar. Fakat ne yazık ki bu sorunun cevabını bilmeyen halen bu sorudan kaçan ve kendine bir çıkış yolu bulmaya çalışan o kadar çok yetişkin var ki..
Asla öğrenmekten, dinlemekten yılmamalı. Sorular sormalı. Asıl neyi istiyorum? Neden isiyorum?
Zaman zaman zorlamalı insan kendini değişmekten korkmamalı ve asla oldum dememeli.
Kendine yabancı kalıvermemek için harekete geçmeli.

 
Toplam blog
: 7
: 355
Kayıt tarihi
: 02.10.07
 
 

1987 İstanbul doğumluyum , Marmara Üniversitesinde İktisat okuyorum. Yazmayı, okumayı, öğrenmeyi, ye..