Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '20

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

KENDİNİ VE NİYETLERİNİ FARK ET

Öyle ya da böyle 2020 bitiyor, az kaldı. Yeni kapımızı çalıyor. Benim özelimde bir de Satürn'ün Oğlak burcundan çıkması var ki, tadından yenmez... Astrolojik detaylarına girmeyeceğim -zaten konuya o derece hakim değilim- ama diyebilirim ki son iki buçuk sene sert geçti. Hayatımda yazı, nefes, yoga olmasaydı sertlik daha fazla canımı yakardı sanırım.

İstedim ki yeni kapılardan girmeden önce kendimizi, niyetlerimi fark edelim. Niyetlerin arkasında saklanan gizli tohumları fark edelim. Benim için en keyifli farkındalık araçlarından birisi yazı. Yazının içindeki sembollerle, bazen hiç beklemediğim bir şekilde sembole bile ihtiyaç duymadan tohumdaki bilgi görünür oluyor. İşte o  zaman işler çok daha kolay...  

Ne demek istiyorum? 

"Bahçeli bir evim olsun..." diye niyet ederken, onun arkasında yatan korkularım bir bir sıralanıyor: Param yok, çok pahalı, İstanbul'u bırakamam... İşte! Tohum bilgi yakalandı. O halde benim niyetim nedir? Öncelikle kazançlarımıda bereketin artması... Belki kazanç kapılarımın değişmesi... 

Özellikle niyetler ve değişim farkındalığı konusunda benim de sıkça kullandığım bir kaç egzersizi paylaşıyorum. Keyif alın dilerim. 

EGZERSİZ 1: 

Değiştirmek istediğini bir yönünüzü ele alın. Günde birkaç kere bu olumsuz alışkanlık ya da karakter özelliği üzerinde, onu değiştirmenizi kolaylaştıracak birkaç güçlü ve olumlu düşünce oluşturun. Toplayabildiğiniz bütün enerji ve coşkuyla bunu yapın. Değişime yönelik bu olumlu düşünce zihninize yeniden eriştiğinde beraberinde coşku deneyimini getirir ve doğru zamanda niyeti eyleme dönüştürmenize yardımcı olur. Örneğin başkalarını eleştirmek huyundan kurtulmak istiyorsanız gün boyunca sürekli olarak aşağıdakilere benzer olumlu düşünceler üretin:

 

Herkesi huzurlu birer ruh olarak görüyorum. Onların zayıflıklarını eleştirmek yerine sadece erdemlerini görüyorum. Başkalarından önce kendi zayıf yönlerimi geliştirmek üzere adım atıyorum.”

EGZERSİZ 2: 

Aşağıdaki cümleleri aklınıza gelen ilk kelime ile tamamlayın.

  1. Beni tarif eden kelime ……………………………………………’dır.
  2. İçimdeki bilge bana …………………………………………………………………………… diyor.
  3. Şu anda hissettiklerim bir renk olsaydı ……………………… olurdu.
  4. Vaktim olsaydı ..................................... yapardım.

NİYET ÇALIŞMASI YAPARKEN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ? 

  • Öncelikle acele etmeyin ve niyetinizi doğru belirleyin
  • Niyetiniz olduğunda nereye varmak istiyorsunuz? Bunu fark edin…
  • Niyetinizle buluştuğunuzda ne hissedeceksiniz? Bunu fark edin…
  • Ruhunuzun neye ihtiyacı olduğunu fark edin… Ve bunu her gün, her sabah yapın…
  • Sonuca mı odaklanıyorsun yoksa niyetine ulaşamayacağın konusunda kendi kendine yaptığın vesveselere mi? Bunu fark edin…

Ve sizi vesvese yaratmaya iten tüm bakış açılarından kurtulUN. Her gün en az 30 kere kez şunu söyleyin:

“Niyetime ulaşma konusunda blokaj oluşturan, farkında olduğum ya da olmadığım tüm bakış açılarımı yıkıp iptal ediyorum.”

Kucak dolusu sevgiler

 
Toplam blog
: 12
: 71
Kayıt tarihi
: 13.05.20
 
 

Ben Özlem Çetinkaya; oğlum için bir anne, anne – babam için bir evlat, eşim için bir hayat arkada..