Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Kasım '06

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Kendini yönetmek zorunda olan insan

Kendini yönetmek zorunda olan insan
 

Peter Drucker, çok da farkında olmadan yaşadığımız önemli bir problematiğimizi çok güzel tanımlıyor:

"Birkaç yüzyıl içinde, zamanımızın tarihi uzun vadeli bir perspektiften yazıldığında, büyük olasılıkla tarihçilerin geçeceği en önemli olay teknoloji, Internet, ya da e-ticaret olmayacaktır. Bu insanlığın içinde bulunduğu koşullardaki emsalsiz değişikliktir. İlk kez bu kadar çok insanın –ki bu sayı hızla büyüyor- seçeneği var. İlk kez, bu insanlar kendi kendilerini yönetmek zorunda kalacaklar.

Ve toplum buna tamamen hazırlıksız durumda.”

Bu güne kadar aldığımız tüm eğitimler, geliştirdiğimiz tüm farkındalıklar yönetmek kavramının hep “başkaları” hakkında olduğu idi.

Kendini Yönetmek eskiden beri hep olagelen ama bizler için yeni bir farkındalık.
Kişinin kendisini yönetmesini, “kişinin kendisine özgü, kendi sorunlarına uygun çözüm üretmesi” şeklinde tanımlayabiliriz.

Bunu gerçekleştirmede bocalıyoruz, kendimizi yönetemiyoruz.

Kendimizi yönettiğimiz temel alanlardan olan ve “ben”e özgü olması gereken kariyer yönetimimizi daha çok “diğerleri”nin beklentilerine özgü kariyer planlaması şeklinde yapıyoruz.

İlköğretim, lise, üniversite veya çalışma hayatında, fark etmeksizin başkalarının kanaati ile hareket etmede oldukça başarılıyız.

Yüksek puanlı okul,
İyi para kazandıran meslek/bölüm,
Büyük şirket,
Trendy kurslar, eğitimler...
Tercih kriterleri “diğerleri”nin kanaatleri olduğu zaman, doğal olarak;

Mesleğin gerektirdiği nitelikler benim kişilik özelliklerime uygun mu?
Şirketin iş yapış biçimi ile benim özelliklerim örtüşüyor mu?
Şirket kültürü ile benim kültürüm ne kadar örtüşüyor?
Eğitim ya da kurslar bireysel niteliklerime ve hedeflerime ne kadar katkıda bulunuyor?
Soruları kendiliğinden dışarıda kalıyor. Bunun sonucunda “burası neresi, ben kimim, iyi de ben buraya gelmek istemiyordum ki” ünlemleri duyuluyor her taraftan.

Tam da burada, kendini yönetmenin insanlık tarihi kadar eski olan iki ayağı ortaya çıkıyor:

Kendini Tanı/Kendini Bil/Know Thy Self
Nereye Gitmek İstiyorsun?

 
Toplam blog
: 3
: 2533
Kayıt tarihi
: 18.10.06
 
 

Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler mezunu. İstanbul'da yaşıyor. Eflatun'da İnsan Kaynakları alanın..